BMW lantik Hans de Visser sebagai Pengarah Urusan, CEO baharu BMW Group Malaysia efektif 1 Mei 2021

BMW lantik Hans de Visser sebagai Pengarah Urusan, CEO baharu BMW Group Malaysia efektif 1 Mei 2021

BMW Group Malaysia bakal menerima Pengarah Urusan dan CEO baharu berkuatkuasa pada 1 Mei 2021. Pelantikan Hans de Visser untuk memegang jawatan penting berkenaan diputuskan oleh BMW Group AG. Ia adalah bagi menggantikan Pengarah Urusan dan CEO sedia ada, Harald Hoelzl.

Menurut BMW, de Visser mempunyai pengalaman melebihi 29 tahun dalam pelbagai jawatan di BMW Group, bermula sebagai Pengurus dalam Komunikasi Pemasaran di BMW Motorrad, Munich. Sebelum jawatan semasanya di BMW Russia selaku Pengarah Pemasaran, de Visser telah berkhidmat dengan memenuhi peranan-peranan yang berbeza dalam bidang jualan dan pemasaran di pelbagai pasaran secara global, termasuk Timur Tengah, Eropah Timur-Tengah, Sepanyol dan ibu pejabat BMW Group di Munich.

Hendrik von Kuenheim, Naib Presiden Kanan Rantau Asia Pasifik, Eropah Timur, Timur Tengah, dan Afrika berkata, “Pengalaman Hans yang luas dalam bidang pemasaran dan jualan yang melibatkan pelbagai peranan, serta latar belakang antarabangsanya pasti dapat memberi manfaat yang besar dalam jawatan beliau yang baharu.”

BMW lantik Hans de Visser sebagai Pengarah Urusan, CEO baharu BMW Group Malaysia efektif 1 Mei 2021

Harald Hoelzl

Harald Hoelzl, Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif semasa di BMW Group Malaysia sejak 1 Mac 2018, akan mengiringi de Visser sepanjang dua bulannya yang pertama di Malaysia sebelum menggalas peranan baharu untuk BMW Group di Vienna, Austria.

Sepanjang tempoh beliau di Malaysia, Hoelzl telah menerajui BMW Group Malaysia sehingga mencapai semula posisi nombor satu dengan penguasaan lebih daripada 52% bahagian pasaran dalam segmen yang didudukinya, iaitu yang tertinggi bagi pengeluar kenderaan premium ini di seluruh dunia.

BMW Group Malaysia telah mencatat pencapaian terbaik dalam Net Promoter Scoring (NPS) bagi perihal kepuasan pelanggan, yang menyaksikan lebih 90% pengguna memberi maklum balas positif melibatkan pengalaman mereka dengan jenama BMW dan MINI pada tahun 2020 – iaitu pencapaian kedua terbaik yang digarap dalam jaringan BMW Group.

Hoelzl juga berjaya menerajui BMW Group Malaysia untuk menjadi pembekal mobiliti berelektrik nombor satu serta pemasang automotif keluaran tempatan (CKD) nombor satu di Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required