Honda Malaysia panggil balik 77,708 kereta kerana isu pam bahan api – model buatan dari 2018 hingga 2020

Honda Malaysia panggil balik 77,708 kereta kerana isu pam bahan api – model buatan dari 2018 hingga 2020

Honda Malaysia (HMSB) telah mengumumkan panggilan balik yang melibatkan 77,708 unit kereta Honda pelbagai model. Panggilan balik ini adalah bagi menggantikan pam bahan api pada unit kereta berkenaan, dan ia merupakan lanjutan daripada kempen yang sama dibuat pada Jun tahun lalu.

Model Honda yang terlibat dengan kempen terbaharu ini adalah yang dipasang pada tahun 2018 hingga 2020, dan senarai penuhnya ada di carta di bawah. Menurut HMSB, semua model jualan semasa adalah tidak terlibat dengan panggilan balik ini.

Menurut HMSB, langkah pencegahan ini adalah untuk mengatasi kemungkinan terdapat kesukaran untuk menghidupkan enjin, kehilangan kuasa enjin atau kenderaan terhenti kerana pam minyak yang rosak. Walau bagaimana pun, sehingga kini, tidak ada kejadian kemalangan atau kecederaan yang disebabkan oleh isu ini di Malaysia.

Honda Malaysia panggil balik 77,708 kereta kerana isu pam bahan api – model buatan dari 2018 hingga 2020

Semua pelanggan Honda yang terlibat akan dimaklumkan menerusi surat notifikasi, termasuklah perincian mengenai panggilan balik ini. Pelanggan juga boleh menyemak sekiranya kereta mereka terlibat dengan panggilan balik pam bahan api ini menerusi aplikasi HondaTouch.

HMSB turut menggesa agar semua pelanggan yang terlibat untuk segera menghubungi mana-mana pengedar Honda bertauliah untuk membuat temujanji sebaik sahaja menerima notifikasi bagi menggantikan pam bahan ini, tertakluk kepada ketersediaan alat ganti terbabit. Penggantian pam minyak tersebut adalah percuma dan semua kos berkaitan akan ditanggung oleh HMSB.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required