Perodua Care Seat — hingga berat 36 kg, dari RM680

Perodua Care Seat — hingga berat 36 kg, dari RM680

Perodua mengumumkan ketersediaan produk Care Seat keluarannya, yang djual pada harga RM680 di Semenanjung dan RM695 di Sabah & Sarawak dan kini mula dijual di semua cawangan rasmi Perodua di seluruh negara. Penawaran terbaru ini menggantikan kerusi bayi dan kanak-kanak GearUp Infant dan GearUp Toddler, yang masing-masing dijual pada harga RM785 dan RM975 di Semenanjung.

Kerusi keselamatan kanak-kanak terbaru Perodua ini hadir dengan penggunaan Isofix, dan sesuai untuk kanak-kanak berusia hingga 12 tahun, atau berat 36 kg. Terdahulu, kerusi GearUp Infant tersebut hanya mampu menampung sehingga 13 kg besar sahaja, sementara GearUp Toddler antara 9 kg hingga 36 kg.

Care Seat ini boleh dipasang ke arah depan atau belakang kenderaan, dan boleh dilaraskan kepada enam sudut atau direbahkan sedikit, sementara tali keledar padanya boleh juga dilaras mengikut posisi perehat kepala yang ada.

Dua warna ditawarkan bagi Perodua Care Seat, kelabu dan biru. Care Seat ini juga datang dengan jaminan setahun, atau dua kali ganda tempoh jaminan yang diberikan untuk kerusi kanak-kanak sebelumnya, dan dijual pada harga yang boleh dikirakan sekali ke dalam pinjaman sewa-beli kenderaan baru Perodua.

“Perodua Care Seat lebih menjimatkan kos, dan dalam masa yang sama boleh digunakan dan dimanfaatkan dari usia bayi hingga kanak-kanak tanpa perlu ditukar apabila usia bayi semakin meningkat,” kata Presiden dan CEO Perodua, Datuk Zainal Abidin Ahmad dalam satu kenyataan yang dikeluarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required