Perodua sumbangkan lagi bekalan perubatan berjumlah RM80,000 kepada Hospital Sungai Buloh

Perodua sumbangkan lagi bekalan perubatan berjumlah RM80,000 kepada Hospital Sungai Buloh

Dalam usaha untuk terus memberi sokongan kepada institusi awam seluruh negara waktu pandemik ini, Perodua telah menyumbangkan pelbagai lagi keperluan perubatan berjumlah RM80,000 kepada Hospital Sungai Buloh. Antara barangan ini termasuklah topeng muka, kerusi roda, tandas duduk, papan pemindah, rel katil, kerusi rehabilitasi, alat sokongan jalan, tongkat dan meja terapi.

“Bekalan perubatan ini disediakan berdasarkan maklum balas yang diberi oleh pihak pengurusan hospital untuk membantu mereka memastikan pekerja selamat dan pesakit selesa,” kata presiden dan CEO Perodua, Datuk Zainal Abidin Ahmad. Topeng muka yang disediakan adalah dikeluarkan oleh syarikat sekutu Perodua, dan menjadikan jumlah keseluruhan topeng muka yang sudah diserahkan kepada pelbagai organisasi seluruh negara sebanyak 35,000.

Waktu Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang pertama April lalu, Perodua telah menyumbangkan 150 tilam, 200 bantal, 105 kotak air mineral, 15 kipas industri dan 300 pasang but getah kepada Hospital Sungai Buloh, sebagai tambahan kepada sumbangan RM2 juta yang diberikan kepada dana Covid-19 Agensi Pengurusan Bencana Negara (Nadma).

Perodua sumbangkan lagi bekalan perubatan berjumlah RM80,000 kepada Hospital Sungai Buloh

“Kami akan terus berkomunikasi dengan institusi awam penting lain untuk melihat di mana Perodua boleh membuat sumbangan untuk menyokong negara. Kami berterima kasih dan memberi penghormatan kepada mereka yang bekerja tanpa mengira rasa penat demi memberi khidmat kepada kita semua,” kata Zainal.

Pandemik yang melanda ini juga menyaksikan Perodua merujuk semula sasaran jualan mereka kepada 210,000 unit, lebih rendah berbanding sasaran asal 240,000 unit yang dibuat berdasarkan prestasi jualan tahun 2019. Sasaran tersebut berjaya dicapai pada tahun lepas dengan jualan 220,154 unit, dan tahun ini, sasaran diletakkan kembali pada 240,000 unit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required