BMW i4 EV muncul dalam laman web BMW Malaysia

BMW i4 EV muncul dalam laman web BMW Malaysia

Baru saja gambar awal BMW i4 muncul, dan kini coupe empat-pintu berkenaan telah dipaparkan dalam laman web BMW Malaysia pula. Adakah ini petanda ia akan tiba ke pasaran tempatan tak lama lagi? Model ini jadi model kedua BMW i yang ditampilkan dalam laman web BMW di sini selepas iX SUV hujung tahun lalu.

Seperti dijangka, tiada sebarang maklumat yang disertakan sekali melebihi apa yang kita sudah tahu tentang i4 ini. Bagaimanapun, pengunjung boleh mendaftarkan minat mereka jika mahu, walaupun mungkin kemaskini tentang ini hanya akan dibuat beberapa bulan ke depan nanti, atau mungkin juga makan tahun.

Apa yang diketahui berkaitan i4 ini, ia berkongsi badan yang sama dengan 4 Series Gran Coupe akan datang, serta menampilkan rekaan tersendiri pada bampar depan dan diffuser belakang, lencana i pada gril tertutup, roda aerodinamik tertutup dan perincian biru BMW i.

Kereta ini akan ditawarkan dalam beberapa varian, dan didakwa mampu mencapai jarak 590 km dengan kitaran WLTP. Dari sudut prestasi pula, i4 didatangkan dengan kuasa mencecah sehingga 390 kW (530 PS), mungkin bagi versi M Performance, dengan pecutan 0-100 km/j dalam masa empat saat.

Semua ini bagaimanapun tidak bermaksud yang kereta ini akan tiba di sini dalam masa terdekat. Kerana, di Eropah pun jualannya hanya akan dimulakan hujung tahun nanti. Mungkin, untuk pasaran Malaysia, ia akan mula di jual tidak lama selepas itu.

Ini juga menunjukkan minat BMW Group Malaysia dalam membawakan model i4 dan iX sebagai sebahagian daripada strategi elektrifikasi masa depan dan mendesak kerajaan untuk menetapkan hala tuju yang lebih jelas berkaitan EV di Malaysia. Kita lihat nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required