SM Sport 110R diberi perubahan grafik – harga RM4k

SM Sport 110R diberi perubahan grafik – harga RM4k

Kapcai bajet SM Sport 110R yang dilancarkan buat kali pertama untuk pasaran Malaysia pada tahun 2017 sekali lagi diberikan perubahan grafik untuk model tahun 2021. Pilihan warnanya masih lagi terdiri daripada merah, hitam dan biru, tetapi diganti dengan pelekat corak berbeza.

Harga juga ada sedikit perubahan, iaitu sekarang dijual pada RM4,018 (tidak termasuk insurans) berbanding RM3,918 bagi model tahun 2019, dan ia datang dengan jaminan dua tahun atau 20,000 km, yang mana tiba dahulu.

Bahagian lain pada motosikal ini tidak berubah, termasuklah panel badannya, yang turut dilengkapi lampu DRl LED serta lampu penunjuk arah dan lampu brek LED. Enjin menggunakan unit satu silinder 109 cc SOHC (karburetor) yang mampu menghasilkan kuasa 6.4 hp pada 7,500 rpm dan 7.0 Nm tork pada 7,000 rpm.

Kuasa disampaikan kepada roda belakang melalui transmisi empat gear tanpa klac tangan dan penunggang boleh menghidupkan enjin sama ada menggunakan penendang ataupun butang pemula. Brek hadapan menggunakan sistem cakera sementara belakang pula menggunakan dram.

Kelengkapan lain yang terdapat pada motosikal edaran MForce Bike Holdings Sdn Bhd ini adalah tangki bahan api empat liter, ruang simpanan 10 liter bawah tempat duduk, pengecas USB, rim 17 inci dengan tayar 70/90 di hadapan dan 80/90 di belakang serta berat keseluruhan 105 kg.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required