Petron anjur program “PetronMyKasih Jom Derma” – ahli PMiles berpeluang derma poin untuk kebajikan

Petron anjur program “PetronMyKasih Jom Derma” – ahli PMiles berpeluang derma poin untuk kebajikan

Petron Malaysia bekerjasama dengan Yayasan MyKasih dalam menganjurkan program amal “PetronMyKasih Jom Derma”, yang memberikan peluang kepada para pemegang kad keahlian Petron Miles (PMiles) untuk menderma poin atau mata ganjaran untuk tujuan kebajikan.

Program yang bermula sejak 7 Mei lalu bakal berlangsung sehingga 31 Ogos ini, di mana setiap poin PMiles yang didermakan akan ditukarkan dengan tunai yang akan disalurkan ke Yayasan MyKasih. Menerusi yayasan tersebut, keluarga dari golongan B40 boleh membeli barangan keperluan daripada lebih 250 peruncit yang mengambil bahagian termasuk Mydin, Tesco, Giant, Econsave, The Store, Aeon, 99 Speedmart, dan TF Value Mart.

Setiap 500 poin PMiles akan ditukar menjadi RM5, manakala setiap poin sebanyak 1000 PMiles pula menjadi RM10. Pelanggan juga boleh menderma dalam gandaan RM5 atau RM10 di semua stesen Petron menerusi kaunter jualan.

“Dengan kerjasama Yayasan MyKasih, kami akan memberikan peluang kepada pelanggan kami untuk membantu menyumbangkan mata ganjaran PMiles mereka untuk disalurkan kepada golongan yang memerlukan, terutamanya pada masa ini di mana penularan wabak banyak memberikan kesulitan kepada keluarga B40.

“Dengan menggunakan kas PMiles, para pelanggan dapat menyalurkan sumbangan dengan lebih mudah, di mana-mana stesen kami. Setiap pelanggan yang membuat sumbangan akan diberikan resit bagi pengecualian cukai daripada MyKasih,” ujar Choong Kum Choy, Ketua Perniagaan Runcit dan Komersil Petron Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required