PKP 3.0: Bas GoKL kurangkan kekerapan perjalanan

PKP 3.0: Bas GoKL kurangkan kekerapan perjalanan

Rapid KL telah mengumumkan mulai 5 Jun lalu, jadual operasi bas percuma GoKL mengalami perubahan sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 Penuh Fasa 1. Ia melibatkan waktu perkhidmatan bas berkenaan termasuk terdapat beberapa laluan yang tidak akan beroperasi pada waktu bukan puncak. Laluan terbabit ialah Laluan Jingga, Merah Jambu, Biru Firus, Merah Manggis dan Coklat.

Dimaklumkan bahawa bagi Laluan Jinga, Merah Jambu, Biru Firus, Merah Manggis dam Coklat, kekerapan perjalanannya adalah selang 15 minit pada waktu puncak, iaitu jam 6 pagi hingga 10 pagi, dan 3 petang hingga 9 malam. Di luar waktu tersebut (10 pagi hingga 3 petang), laluan GoKL tidak akan. beroperasi.

Manakala laluan paling popular Hijau, Ungu, Biru dan Merah pula, kekerapan perjalanan bas adalah setiap lima minit pada waktu puncak dan setiap 30 minit dari jam 10 pagi hingga 3 petang. Untuk hari Sabtu, Ahad dan cuti umum pula, semua laluan GoKL akan beroperasi dari jam 7 pagi hingga 9 malam dengan kekerapan setiap 30 minit.

Menurut syarikat pengendali perkhidmatan terbabit, perubahan yang dilakukan itu dilaksanakan sehingga tarikh yang bakal dimaklumkan kelak. Anda boleh rujuk jadual di atas untuk maklumat yang lebih jelas. Dan jangan lupa untuk terus patuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan oleh kerajaan termasuklah penjarakan sosial dan juga sentiasa memakai facemask, selain kerap mencuci tangan dan menggunakan hand sanitizer.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required