VW Polo Mk6 facelift 2021 – perincian kokpit digital

VW Polo Mk6 facelift 2021 – perincian kokpit digital

Volkswagen Polo Mk6 facelift yang didedahkan sebelum ini telah menerima beberapa peningkatan yang lebih segar, dan kesemua varian kini menerima panel meter digital Active Info Display secara standard, ciri yang ditawarkan secara pilihan sebelum ini. Malahan sistem infotainmen Discover Media 8-inci turut diberikan secara standard, tetapi ia juga boleh dipertingkatkan dengan unit Discover Pro 9.2-inci.

Foto di atas merupakan spesifikasi bagi paparan infotainmen skrin sesentuh Digital Cockpit Pro dan Discover Pro, kombonasi dari varian Style dan ke atas. Untuk instrumen, pemandu boleh memilih antara tiga pilihan grafik dan konfigurasi secara bebas untuk memaparkan apa yang mereka mahu. Ini termasuklah dengan paparan penuh bagi navigasi GPS.

Bagi sistem infotainmen, ia didatangkan dengan sistem Ready 2 Discover secara standard dengan We Connect Plus. Ia adalah bagi fungsi internet dan stream, radio internet, dan turut diberikan fungsi WiFi hotspot binaan dalam. App Connect juga diberikan secara standard, membolehkan ketersambungan bagi Apple CarPlay dan Android Auto menerusi USB-C atau sambungan tanpa wayar. Pemandu juga boleh menerima akses info trafik dalam talian, pengiraan laluan dalam talian dan destinasi dalam talian yang diimport dari telefon pintar mereka.

Sistem navigasi GPS yang lebih maju juga ditawarkan secara pilihan, di mana ia menggunakan kamera menghadap ke gadapan untuk mengesan tanda jalan. Kemudian, ia akan disampaikan ke instrumen digital dalam real-time. Discover Pro spesifikasi tertinggi merupakan satu-satunya ciri yang dilengkapi dengan kawalan suara intuitif yang boleh digunakan untuk mengoperasikan radio, telefon dan navigasi.

Jika Polo baharu ini diberikan sistem Climatronic dwi-zone secara pilihan, ia akan didatangkan dengan kawalan digital buat pertama kalinya. Ini bermakna semua kawalan HVAC, termasuk suhu, kelajuan blower dan tempat duduk dengan haba panas dioperasikan menerusi kawalan atau touch slider.

Selain itu, model ini juga menerima peningkatan penggayaan termasuk lampu utama LED yang lebih nipis dengan lampu nyalaan siang LED penuh, lampu belakang kombinasi LED yang direka semula dan rekaan bampar yang diprofil semula. Polo ini juga menerima lampu utama IQ.Light matrix LED sebagai penawaran pilihan buat pertama kalinya.

Volkswagen Polo R-Line

Polo Mk6 facelift diberikan beberapa pilihan enjin, tetapi kesemuanya dengan kapasiti 1.0 liter. Model paling rendah adalah 1.0L NA berkuasa 80 hp dan tork maksima 93 Nm, digandingkan dengan kotak gear lima-kelajuan manual.

Pilihan lebih berkuasa pula adalah versi turbo 1.0 liter TSI dalam dua pilihan talaan kuasa; 95 hp dan 110 hp. Model dengan 110 hp dipadankan standard dengan kotak gear automatik klac berkembar DSG tujuh-kelajuan, manakala pada model 95 hp pula kotak gear tersebut ditawarkan secara opsyen.

Enjin 1.0 liter TGI berkuasa 90 hp dan tork maksima 160 Nm yang dijana oleh gas asli termampat (CNG) pula adalah pilihan dengan tahap penggunaan bahan api paling efisien antara semua. Tiada enjin diesel TDI ditawarkan untuk Polo Mk6 facelift ini, dan seperti biasa model prestasi tinggi Polo GTi akan menyusul selepas ini menampilkan enjin TSI dalam kapasiti lebih besar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required