Mercedes-Benz EQG dilancar di IAA September ini?

Mercedes-Benz EQG dilancar di IAA September ini?

Mercedes-Benz telah mengesahkan model G-Class semua-elektrik bakal dikeluarkan tidak lama lagi, namun tidak mendedahkan bila ia akan dilancarkan. Namun, laporan terkini dari mbpassion mendedahkan model konsep tersebut akan diperkenalkan di pertunjukan IAA Mobility di Munich, pada September ini.

Laporan yang menyebut EQG, akan menjadi model terkini dalam barisan G-Class, yang buat masa ini diproduksi dalam model petrol dan diesel. Namun demikian, laporan terbabit menyebut EQG tidak akan dibangunkan platform khas bagi kenderaan elektrik, sebaliknya menggunakan model G-Class sedia ada untuk dielektrfikasikan. Lain-lain model EQ yang terlibat dengan perancangan ini termasuklah EQA (GLA), EQB (GLB) dan EQC (GLC).

Bagi variannya, tanda dagang difailkan menerusi European Union Intellectual Property Office (EUIPO) pada April lalu, dan terdapat dua versi EQC, yang dinamakan sebagai EQG 560 4Matic dan EQG 580 4Matic.

Kedua-duanya dijangka akan diberikan pacuan semua-roda secara standard hasil larasan dwi-motor, dengan output menyamai EQS 580, iaitu pada kadar 523 PS (516 hp atau 385 kW) dan tork 855 Nm. Memberikan kelainan senibinanya, tidak pasti jika ia masih diberikan bateri 108-kWh, tetapi dijangka kadarnya lebih rendah disebabkan berat badannya.

Pada Oktober tahun lalu, pengeluar kenderaan Jerman ini berkata, ia mahu menjadikan G-CLass sebagai sub-jenama bersama AMG dan Maybach. Ketiga-tiga entiti tersebut dijangka menjadi sebahagian daripada kumpulan perniagaan tunggal di bawah Mercedes-Benz, yang akan diumumkan secara rasmi di IAA.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required