Mercedes-Benz M’sia umum Sagree Sardien sebagai presiden dan CEO baharu, gantikan Claus Weidner

Mercedes-Benz M’sia umum Sagree Sardien sebagai presiden dan CEO baharu, gantikan Claus Weidner

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) telah mengumumkan perlantikan Sagree Sardien sebagai presiden dan CEO baharu. Beliau menggantikan Claus Weidner, yang memegang jawatan berkenaan sejak 2015, dan kini dilantik sebagai Ketua Serantau, Mercedes-Benz Cars South-East Asia II.

Sardine memiliki pengalaman lebih 20 tahun dalam industri automotif, di mana 13 tahun daripadanya adalah bersama Daimler. Beliau memulakan kerjayanya dengan jenama ini sebagai ketua operasi di Afrika Selatan untuk jabatan Pengurusan Kumpulan. Sepanjang tempoh tersebut, beliau juga beberapa kali memegang jawatan lain dalam organisasi Daimler di Afrika Selatan, dalam operasi pengurusan, logistik, jualan, pengurusan produk dan perkidmatan pelanggan.

Beliau juga bertanggungjawab bagi mengimplementasikan dalam model perniagaan Peruncitan Masa Hadapan di pasaran Afrika Selatan. Pada tahun 2018, beliau ditugaskan di Stuttgart, Jerman, dengan jawatan sebagai ketua jualan untuk pasaran Wilayah Luar Negara, merangkumi Jepun, Korea Selatan, Australia, New Zealand, Timur Tengah, Egypt, Turki dan Afrika Selatan.

“Saya sangat teruja untuk menyertai pasukan Malaysia dan ZSEA II. Pada beberapa tahun sebelum ini, Mercedes-Benz telah menunjukkan perkembangan dalam segmen automotif premium di rantau ini. Ini adalah masa yang luar biasa dan tepat untuk bergabung dengan syarikat ini, dan saya berharap dapat menyumbang kepada pelaksanaan cita-cita kami untuk membentuk masa depan mobiliti dan menyokong transformasi persekitaran automotif, ”katanya.

Mercedes-Benz M’sia umum Sagree Sardien sebagai presiden dan CEO baharu, gantikan Claus Weidner

Syarikat ini juga turut mengumumkan perlantikan Edmin Naidoo sebagai timbalan presiden khidmat pelanggan MBC Malaysia dan SEA II, bermula 1 Julai lalu. Naidoo yang menggantikan Jeffrey Simon bagi jawatan berkenaan, telah pun bersama jenama Mercedes-Benz lebih 25 tahun, dengan pengalaman dalam peruncitan khidmat pelanggan dan keseluruhan perniagaan.

Sebelum berkhidmat di Malaysia, beliau pernah memegang jawatan sebagai pengarah khidmat pelanggan di Mercedes-Benz Australia Pacific dan juga Mercedes-Benz Afrika Selatan.

“Saya teruja untuk menyertai pasukan SEA untuk membina pencapaian kami dalam membentuk masa depan produk perkhidmatan yang menawarkan Mercedes of Service Experience kepada pelanggan kami, ”katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required