Pengguna MRT Laluan Kajang, LRT Laluan Ampang, Bas MRT T459 pada 21 Julai disaran buat swab test

Pengguna MRT Laluan Kajang, LRT Laluan Ampang, Bas MRT T459 pada 21 Julai disaran buat <em>swab test</em>

Rapid KL telah mengesahkan terdapat satu lagi laporan berkenaan kes positif Covid-19 yang melibatkan seorang penumpang MRT Laluan Kajang, LRT Laluan Ampang dan Bas Perantara MRT T459 pada waktu puncak petang 21 Julai 2021.

Menurut pengumuman yang dibuat menerusi Facebook rasminya, pengendali pengangkutan awam berkenaan berkata, mesej diterima daripada waris penumpang tersebut dan mengatakan individu terbabit menaiki Bas Perantara MRT T459 (VH2494) lebih kurang pukul 4.30 petang dari Hospital Kajang menuju ke Stesen MRT Stadium Kajang.

Kemudian beliau menggunakan perkhidmatan MRT pada pukul 5.30 petang dari Stesen MRT Stadium Kajang dan turun di Stesen Maluri sebelum menyambung perjalanan menggunakan LRT. Beliau disahkan positif Covid-19 pada Jumaat, 23 Julai.

Justeru, Rapid KL menyarankan agar penumpang pada tarikh berkenaan supaya membuat ujian saringan kesihatan atau swab test jika mempunyai gejala.

Dalam masa yang sama, Rapid KL terus mengingatkan para pengguna perkhidmatannya agar sentiasa memakai pelitup muka dan mematuhi SOP sepanjang masa untuk membantu mencegah penularan pandemik Covid-19.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required