PLUS jadi ibu pejabat lebuhraya pertama yang diaktifkan sebagai Pusat Pemberian Vaksin Integrasi

PLUS jadi ibu pejabat lebuhraya pertama yang diaktifkan sebagai Pusat Pemberian Vaksin Integrasi

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) mengumumkan ibu pejabatnya telah diaktifkan sebagai sebagai Pusat Pemberian Vaksinasi Integrasi (PPVI) untuk memberi vaksin kepada 2,000 individu sehari. Ini merupakan ibu pejabat lebuhraya pertama yang dijadikan PPVI, dan ia adalah dengan kerjasama rakan penasihat perubatannya, Primer Cherang bersama Protech Health, pelaksana pengamal perubatan swasta dan penyertaan agensi penjagaan kesihatan Badan Bukan Kerajaan (NGO) dalam Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan (PICK).

Pasukan Badan Bertindak Imunisasi COVID-19 (CITF) telah memilih Ibu Pejabat Persada PLUS sebagai salah satu daripada 14 lokasi imunisasi awam untuk mempercepatkan pemberian vaksin melalui Kapasiti Lonjakan Operasi (Operation Surge Capacity) bagi memastikan semua orang dewasa akan menerima sekurang-kurangnya satu dos vaksin menjelang 1 Ogos dan membantu melandaikan lengkuk jangkitan.

“Sehingga Ahad 25 Julai, PICK telah melaporkan lebih 16 juta dos yang terdiri daripada dos pertama dan dos kedua telah berjaya diberikan, di mana kira-kira 11.5 juta penduduk telah menerima dos pertama mereka dan lebih daripada 5.4 juta telah divaksin sepenuhnya dengan dua dos.

Berdasarkan data ini, PLUS berbangga dapat memainkan peranannya bagi membantu negara mempercepatkan kadar pemberian imunisasinya. Lebih cepat kita dapat mencapai sasaran untuk membolehkan kita memasuki empat fasa dalam Pelan Pemulihan Negara (PPN), lebih cepat ekonomi dapat diperbaiki dan perniagaan boleh pulih,” kata Datuk Azman Ismail, Pengarah Urusan PLUS.

Menurut PLUS lagi, penyertaan ini juga memberi peluang kepada kakitangan mereka untuk menyumbang kepada peristiwa yang bermakna dan bersejarah. Sebagai kakitangan yang menjadi kebanggaan organisasi, kakitangan PLUS menyertai pasukan sukarelawan yang terdiri daripada 150 petugas kesihatan daripada Primer Cherang dan Protect Health. Dalam misi untuk membantu seberapa ramai individu di Malaysia untuk diberi vaksin, ia juga merupakan salah satu usaha untuk memelihara dan melindungi daripada dijangkiti Coronavirus.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required