Honda Malaysia sumbang keperluan asas bernilai RM40,000 untuk rumah kebajikan di Melaka

Honda Malaysia sumbang keperluan asas bernilai RM40,000 untuk rumah kebajikan di Melaka

Honda Malaysia (HMSB) terus menghulurkan bantuan kepada masyarakat yang terkesan akibat pandemik Covid-19. Dengan kerjasama bersama Honda Malaysia Suppliers Club (HMSC), HMSB telah memberikan sumbangan bernilai RM40,000 berupa barangan keperluan asas untuk enam buah rumah kebajikan di sekitar Melaka bagi mengurangkan bebanan pihak berkenaan disebabkan pandemik dan lockdown penuh.

Pada 26 dan 28 Julai lalu, syarikat tersebut telah menyumbang barangan keperluan seperti beras, tepung, telur dan minyak masak, serta produk kebersihan termasuk lampin pakai buang, sabun mandi dan sabun cuci baju, untuk enam buah rumah kebajikan yang terletak di sekitar kilang pemasangan Honda di sana. Selain itu, HMSB turut menyumbang pakaian untuk dewasa dan buku mewarna/permainan bagi kanak-kanak.

“Tahun ini masih terus menjadi cabaran untuk Malaysia dengan penutupan hampir keseluruhan sektor ekonomi yang mengakibatkan kesulitan dalam meneruskan kelangsungan hidup. Oleh itu, kami memahami keadaan ini dan bekerjasama dengan HMSC dalam inisiatif untuk membantu warga tua, anak yatim, orang kurang upaya dan kehilangan tempat tinggal, ”kata Pengarah Urusan dan CEO HMSB Madoka Chujo.

Tambahnya lagi, “Diharap dengan sumbangan dari HMSB ini, dapat meringankan sedikit bebanan kepada golongan yang terbabit. Kami juga berharap dengan program vaksin yang sedang berjalan ini dapat membantu mengekang penularan Covid-19 dan seterusnya memberikan persekitaran yang lebih selamat buat kita di Malaysia.”

Enam rumah kebajikan yang terpilih untuk menerima sumbangan itu ialah Persatuan Kebajikan Kanak-Kanak Istimewa Dan Warga Emas Alor Gajah, Pertubuhan Kebajikan Warga Emas Dan Anak Yatim Victory, Pertubuhan Kebajikan Anak-Anak Harapan, Persatuan Kebajikan Sri Murni Insan Istimewa, Pertubuhan Kebajikan Bhagawan Sri Ramakrishna dan Pusat Jagaan Pertubuhan Villa Harapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required