Rapid Penang jadi pusat pemberian vaksin bergerak

Prasarana telah menawarkan satu lagi kemudahannya iaitu bas di Pulau Pinang dan Pahang untuk dijadikan pusat pemberian vaksin (PPV) bergerak. Menerusi video yang dikongsikan melalui laman Facebook rasminya, menggambarkan keadaan di dalam salah satu bas Rapid Penang yang dijadikan PPV bergerak itu.

Menurut Prasarana, inisiatif Vaksin Bergerak ini dilaksanakan odengan COVID-19 Immunisation Task Force (CITF) JKJAV dan Jabatan Kesihatan Negeri Pulau Pinang. Walau bagaimana pun, penerima vaksin hendaklah mendaftar terlebih dahulu menerusi aplikasi MySejahtera dan nantikan slot temujanji. Buat masa ini, PPV bergerak ini tidak menerima kedatangan orang awam secara walk-in.

Ia mensasarkan suntikan sebanyak 400 dos sehari kepada golongan warga emas dan orang kurang upaya di kawasan-kawasan yang terpilih di Pulau Pinang. Antaranya, SK Tanjung Tokong, SJKC Pai Chai, Flat Kg Melayu, Estet Ladang Transkrian, Dewan JKKP Sg Sembilang Juru, dan SJKC Keng Koon.

Malahan ia adalah usaha untuk mempercepatkan kadar vaksinasi di Pulau Pinang sekaligus imuniti kelompok dapat dibentuk dengan lebih cepat. Awal bulan ini, Prasarana turut membuka PPV sementara di Stesen LRT Putra Height dan Kompleks Bas Cheras Selatan untuk memberi suntikan vaksin kepada pekerja pengangkutan awam, di mana mereka juga merupakan barisan hadapan (frontliner) yang tidak berhenti bekerja sejak pandemik melanda negara kita.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required