GoCar lancar GoCar Garage – penyelesaian lengkap untuk khidmat servis dan penyelenggaraan kenderaan

GoCar lancar GoCar Garage – penyelesaian lengkap untuk khidmat servis dan penyelenggaraan kenderaan

GoCar Malaysia telah memperkembangkan lagi kemampuan aplikasi pintar mereka dengan menambah GoCar Garage, iaitu satu pusat sehenti untuk penyelesaian servis serta penyelenggaraan kenderaan di dalam aplikasi tersebut. Platform digital ini dibuat untuk memberikan pengalaman servis selepas jualan yang lancar, sama seperti pengendali servis OEM.

Menurut GoCar, GoCar Garage adalah satu penyelesaian yang lengkap, di mana ia membenarkan pelanggan memilih servis yang dimahukan, cara pembayaran serta tempat untuk mengambil dan menghantar kembali kenderaan, pada bila-bila masa dan dari mana-mana sahaja.

Tambah syarikat itu lagi, demi memastikan tiada sebarang kejutan, struktur harga akan ditunjukkan secara jelas. Selain daripada itu, pengguna juga akan mendapat kelebihan lain seperti cucian serta pembasmian kuman kenderaan percuma, pemeriksaan 31 perkara percuma, penghantaran ke rumah melalui GoValet (radius 50 km daripada hab GoCar) percuma bagi bulan Ogos sempena pelancaran GoCar Garage, jaminan enam bulan untuk alat ganti yang ditukar serta penggunaan perkongsian kenderaan GoCar percuma selama dua jam pada hari temu janji.

GoCar lancar GoCar Garage – penyelesaian lengkap untuk khidmat servis dan penyelenggaraan kenderaan

GoCar Garage pada masa ini beroperasi di hab utama GoCar di Jalan Kemajuan, Petaling Jaya dan ia menyediakan servis untuk apa sahaja model kenderaan penumpang. Servis yang disediakan termasuk servis “pit stop” selama 45 minit, dengan harga bermula RM98. Penukaran minyak hitam akan mengambil masa 45 minit dan pelanggan boleh memilih minyak sintetik penuh, separuh sintetik atau mineral.

Servis lain yang disediakan adalah seperti pemeriksaan dan penukaran bateri, penjajaran dan pengimbangan tayar percuma apabila membeli dua atau lebih tayar di GoCar Garage, penyelenggaraan dan servis pendingin hawa serta brek, sistem penyejukan enjin, diagnostik elektrikal dan baik pulih badan serta cat kenderaan.

Untuk menggunakan servis ini, pelanggan perlu mempunyai aplikasi GoCar di dalam peranti mereka (tersedia untuk Android dan iOS melalui Google Play Store dan Apple App Store), dan perlu membayar yuran keahlian seumur hidup berharga RM20.

GoCar lancar GoCar Garage – penyelesaian lengkap untuk khidmat servis dan penyelenggaraan kenderaan

Pelanggan perlu memasukkan perincian identiti mereka serta kenderaan, dan kemudian boleh memilih servis yang dimahukan melalui pilihan menu. Aplikasi itu akan menunjukkan kos yang terlibat untuk servis yang dipilih, serta cadangan waktu temu janji. Selepas pelanggan mengesahkan semua proses, barulah GoCar akan melaksanakan kerja yang dipilih.

Satu notis pemberitahuan akan dihantar kepada pelanggan sebaik sahaja servis kenderaan mereka siap, dan pembayaran boleh dibuat melalui aplikasi; invois yang boleh dimuat turun akan disediakan. Antara cara pembayaran yang disediakan adalah kad kredit atau debit, bayaran atas talian atau mata GoPocket. Pelanggan kemudiannya boleh mengambil kenderaan mereka di hab GoCar atau aturkan penghantaran ke lokasi yang dimahukan melalui GoValet.

Untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan GoCar Garage, anda boleh memuat turun aplikasi GoCar atau layari laman web GoCar di sini. Selain itu, anda juga boleh menghubungi 1-300-30-2633 atau menghantar emel ke [email protected] untuk membuat temu janji.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required