Range Rover Velar 2.0L R-Dynamic 2021 dilancar di Malaysia – naiktaraf dalaman, ciri baharu, RM612k

Range Rover Velar 2.0L R-Dynamic 2021 dilancar di Malaysia – naiktaraf dalaman, ciri baharu, RM612k

HyperFocal: 0

Jaguar Land Rover Malaysia secara rasminya telah pun memperkenalkan Range Rover Velar 2021, dengan menampilkan dalaman yang dinaiktaraf dan kit yang dikemaskini. Model yang lebih segar ini ditawarkan dengan varian 2.0L R-Dynamic dengan harga bermula RM612,207 (tidak termasuk insurans, cukai jalan dan pendaftaran, tetapi dengan diskaun 50% cukai SST).

Tiada rombakan luaran dibuat, tetapi bahagian dalaman menerima beberapa perubahan gaya. Ini termasuklah menampilkan gear shifter baharu yang menggantikan rotary dial yang ada pada versi terdahulu. Selain itu, Ia turut menerima rekaan baharu untuk roda stereng yang dilengkapi dengan butang pintar dan juga pengesan hands-on wheel.

Manakala sistem infotainmen juga dipertingkatkan. Walau bagaimana pun perkakasan dwi-skrin masih dikekalkan, namun diberikan sistem baharu bagi Pivi Pro, grafik yang dipertingkatkan dan juga perisian baharu untuk memudahkan pemilik mengendalikannya.

Sistem infotainmen serba baharu ini boleh disesuaikan dengan informasi paparan yang lebih relevan untuk pemandu, dan lebih dari satu peranti mobiliti boleh disambungkan dalam masa yang sama, membolehkan pemandu dan penumpang menikmati ketersambungan bebas-tangan tanpa perlu menggunakan sambungan secara bergilir-gilir.

Selain itu, ia juga didatangkan dengan Active Road Noise Cancellation (ARNC), yang membolehkan ruang kabin menjadi lebih senyap.

Model baharu ini juga didatangkan dengan sistem bantuan pemandu yang kini dilengkapi dengan kamera sekeliling 3D. Ia memberikan pandangan tiga-dimensi kepada pemandu untuk melihat sekeliling kenderaan termasuk pandangan perspektif 3D serta ClearSight Ground View.

Penjana kuasa dari P250 R-Dynamic masih diteruskan tanpa ada perubahan. Unit Ingenium 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder petrol dikekalkan dengan hamburan kuasa 250 PS dan tork 365 Nm, dengan pacuan disalurkan menerusi transmisi automatik lapan-kelajuan ZF dengan sistem pacuan semua-roda.

Walau bagaimana pun, peningkatan baharu juga melibatkan suspensi udara elektronik yang standard dengan versi P250 (P380 3.0L R-Dynamic turut dilengkapi dengan sistem ini). Selain itu, ketinggian pengendalian jentera ini dikurangkan sebanyak 10 mm bagi meningkatkan seretan aerodinamik apabila ia dipacu melebihi 105 km/j. Sistem ini membolehkan ketinggian kenderaan diubah sebanyak 50mm +/- mengikut keperluan pemandu, dengan larasan pemilihan dilakukan menerusi skrin sesentuh, key fob atau butang kawalan pada bahagian loadspace.

Sama seperti model lain dalam barisan Land Rover, Velar juga didatangkan dengan program Land Rover Care, yang memperkenalkan waranti lima-tahun, servis percuma lima-tahun dan bantuan tepi jalan tiga-tahun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required