Mitsubishi Connect MY dikemaskini, ada tambahan ciri

Mitsubishi Connect MY dikemaskini, ada tambahan ciri

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah mengemaskini aplikasi mudah alih Mitsubishi Connect MY dalam usaha syarikat itu untuk memanfaatkan teknologi digital dalam menyediakan layanan lebih selesa dan selamat kepada pelanggannya.

Sebelum ini, aplikasi berkenaan membolehkan pemilik untuk membuat temujanji servis, namun versi kemaskini terbaru diadakan sekali makluman status servis. Dengan ini, pemilik boleh mengetahui perkembangan servis kenderaan mereka dan akan dimaklumkan sebaik sahaja ia sudah sedia untuk diserahkan semula. Ini sangat membantu terutama dalam era pandemik ini, agar mengurangkan pertembungan dengan individu lain di pusat servis — anda boleh menghantar kenderaan dan hanya datang semula selepas kerja servis selesai.

Aplikasi ini juga akan mengingatkan pemilik berkenaan anggaran kos servis akan serta perincian jaminan kenderaan mereka. Bukan itu saja, memandangkan peringatan untuk memperbaharui cukai jalan dan insurans juga akan disediakan melalui aplikasi ini.

Seperti sebelum ini, dalam kejadian tidak diingini seperti kenderaan rosak atau kemalangan, pemilik juga boleh menggunakan ciri SOS Trace & Track dalam aplikasi berkenaan untuk meminta bantuan. Ini menggunakan lokasi semasa dalam GPS, yang akan disahkan oleh individu servis pelanggan MMM untuk menghantar bantuan segera.

Ciri-ciri lainnya termasuk kemampuan untuk mengenal pasti cawangan pengedar dan pusat servis terdekat Mitsubishi dengan panduan tunjuk arah serta maklumat terkini berkaitan promosi semasa, berita, acara dan maklumat produk.

“Pandemik telah menciptakan banyak permintaan daripada pelanggan walaupun dalam keadaan yang serba terkekang dan mencabar. Ia juga memerlukan kami beradaptasi untuk memenuhi sitausiitu dengan cara memanfaatkan teknologi digital. Selain memberi keselesaan dan kemudahan kepada pelanggan, teknologi digital ini juga menjamin keselamatan pelanggan dan staf, yang sentiasa menjadi keutamaan kami,” ujar CEO MMM, Tomoyuki Shinnishi.

“Dengan kemaskini aplikasi berkenaan, ditambah juga dengan bilik pameran dalam talian Mitsubishi, kami ingin meyakinkan pelanggan bahawa kami sentiasa mengambil pendekatan terbaik untuk memastikan keselamatan mereka, baik ketika proses pembelian hinggalah pemilikan,” tambah beliau.

Aplikasi Mitsubihi Connect MY boleh dimuat turun secara percuma bagi kedua-dua platform Android dan juga iOS melalui Google Play Store dan juga Apple App Store.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required