Mitsubishi Malaysia terus hulur bantuan Covid-19 — kenderaan, wang dan kelengkapan untuk CAC

Mitsubishi Malaysia terus hulur bantuan Covid-19 — kenderaan, wang dan kelengkapan untuk CAC

Dalam keadaan memerlukan era pandemik Covid-19 ketika ini, Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) ingin terus memainkan peranannya untuk memberi bantuan dan sokongan kepada yang memerlukan. Melalui usaha terbaru, Syarikat itu telah meminjamkan tiga buah kenderaan Mitsubishi dan mendermakan RM20,000 kepada Mercy Malaysia untuk membeli 400 unit sut Tyvek untuk kegunaan barisan depan.

Sut berkenaan diedarkan ke tiga pusat penilaian Covid-19 (CAC) di Selangor — Stadium Melawati, Stadium Jugra dan Klinik Kesihatan Gombak Setia. MMM juga membeli barangan keperluan di pusat CAC Hulu Langat dinyatakan itu bernilai RM43,000.

Sebuah trak pikap Triton dan dua buah SUV Outlander tujuh tempat duduk akan menyediakan pengangkutan bagi petugas barisan depan untuk bergerak ke pusat vaksin. Sementara sumbangan kewangan pula akan meringankan beban petugas kesihatan untuk menjalankan saringan, pengesanan kontak serta pengasingan mereka yang dijangkiti dan penjagaan berkaitan lain.

Usaha lain MMM termasuk menyumbang barangan penting lain yang diperlukan di CAC seperti khemah, meja dan kerusi, unit pendingin hawa mudah alih, penghadang barisan dan wayar tahan lasak. CAC yang dibantu oleh MMM ini mampu menampung 400 pesakit Covid sehari.

“Walaupun perniagaan teras kami adalah mengeluarkan kereta, kami tetap komited untuk menjalankan peranan bagi memastikan negara ini dan pelanggan kami kekal selamat. Peningkatan mendadak kes dan kesan pandemik Covid-19 ketika ini telah memberikan kesan dan tekanan yang besar buat petugas barisan depan negara ini, terutama sekali petugas kesihatan,” ujar CEO MMM, Tomoyuki Shinnishi.

“Kami akan terus berkomunikasi dengan NGO utama dan institusi awam lain untuk mengetahui cara atau bantuan bagaimana yang boleh dilakukan oleh Mitsubishi. Pandemik ini adalah masa sukar yang terpaksa kita hadapi, dan kita perlu untuk saling memberi bantuan dan sokongan sesama sendiri, lebih daripada sebelum ini,” tambah beliau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required