CFMoto 700CL-X tiba di M’sia November ini – RM29k

CFMoto 700CL-X tiba di M’sia November ini – RM29k

Pengedar rasmi motosikal jenama CFMoto di Malaysia, KTNS Holdings Sdn Bhd telah membuat pengumuman bahawa model 700CL-X akan tiba di Malaysia November ini, dan akan dijual pada harga RM28,800 tidak termasuk insurans serta cukai jalan.

Rekaan 700CL-X banyak dipengaruhi oleh motosikal segmen “power cruiser“, dan nampak hampir seperti Ducati Diavel. Walaubagaimanapun, ia cuma digerakkan oleh enjin dua silinder 693 cc yang berkemampuan 73 hp pada 8,500 rpm dan 68 Nm tork pada 6,500 rpm.

Ini adalah enjin dengan sistem suntikan bahan api daripada Bosch, dan kuasa disampaikan kepada roda belakang melalui kotak gear enam kelajuan, klac jenis slipper dan sistem rantai. Suspensi bahagian hadapan menggunakan fork USD Kayaba boleh laras sepenuhnya manakala di belakang terdapat monoshock Kayaba.

Bagi sistem brek pula, kedua-dua bahagian hadapan dan belakang menggunakan sistem cakera tunggal dengan angkup daripada J Juan, dan ia datang terus bersama sistem ABS. Kelengkapan lain adalah termasuk rim 18 inci di hadapan dan 17 inci di belakang, tangki bahan api 13 liter, tinggi tempat duduk 800 mm dan berat keseluruhan 196 kg.

Paparan informasi penting ditunjukkan kepada penunggang melalui panel LCD monochrome, sementara semua lampu pada motosikal ini menggunakan sistem LED. Kemudahan lain yang disediakan adalah seperti pengecas USB, cruise control serta pilihan warna sama ada biru atau kelabu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required