Rapid KL umum penutupan sementara 15 stesen LRT, 8 MRT dan kesemua Monorel esok, 9 pagi-3 petang

Rapid KL umum penutupan sementara 15 stesen LRT, 8 MRT dan kesemua Monorel esok, 9 pagi-3 petang

Rapid KL telah mengumumkan pentupan sementara sejumlah besar stesen tren esok, 21 Ogos 2021, iaitu dari jam 9 pagi hingga 3 petang, dan difahamkan ia adalah untuk “memelihara keselamatan awam”.

Sejumlah 15 buat stesen LRT, lapan stesen MRT, dan kesemua stesen Monorel akan ditutup sepanjang tempoh itu. Ia melibatkan laluan masuk/keluar dan ke/dari pusat bandar Kuala Lumpur.

Bagi stesen LRT Laluan Ampang dan Sri Petaling, stesen yang terlibat ialah Chan Sow Lin, Hang Tuah, Masjid Jamek, Sultan Ismail, Pudu, Plaza Rakyat, Bandaraya dan Cheras. Manakala stesen LRT Laluan Kelana Jaya pula termasuklah Kampung Baru, Masjid Jamek, KL Sentral, Abdullah Hukum, Dang Wangi, Pasar Seni dan Bangsar. Rapid KL juga memaklumkan Kaunter Kad Konsesi MyRapidKL di LRT Pasar Seni juga ditutup.

Manakala stesen MRT yang terlibat pula ialah Taman Pertama, Cochrane, Bukit Bintang, Pasar Seni, Maluri, Tun Razak Exchange (TRX), Merdeka dan Muzium Negara. Malah kesemua stesen KL Monorel juga ditutup sepanjang tempoh itu. Walau bagaimana pun, menurut Rapid KL, untuk stesen yang tidak disebutkan, akan kekal beroperasi seperti biasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required