Honda M’sia buka semula operasinya – perkenal program pembiayaan, ansuran bulanan awal rendah

Honda M’sia buka semula operasinya –  perkenal program pembiayaan, ansuran bulanan awal rendah

Honda Malaysia (HMSB) telah mengumumkan kilang pengeluarannya di Melaka telah kembali beroperasi, begitu juga dengan pusat pengedarannya yang turut dibuka semula dengan prosedur operasi standard (SOP) dan juga panduan di bawah fasa berbeza yang ditetapkan menerusi Pelan Pemulihan Nasional (PPN) bagi negeri yang berbeza.

Syarikat ini berkata, semua langkah yang diperlukan sedang diambil kira di kilang pemasangannya bagi memastikan keselamatan semua pihak. “Sebelum memulakan operasi, kami telah melakukan perancangan yang teliti dan tindakan yang ketat bagi memastikan semua tindakan pencegahan dipatuhi untuk melindungi kakitangan dan pelanggan kami. Ini termasuklah melakukan ujian saringan Covid-19 untuk semua kakitangan kami setiap dua minggu, serta melakukan proses sanitasi dan disinfeksi di dalam premis,” ujar CEO dan Pengarah Urusan HMSB Madoka Chujo.

Beliau turut menambah dengan bantuan Program Imunisasi Industri COVID-19 Kerjasama Awam-Swasta (PIKAS), sehingga Ogos lalu, seramai 80% kakitangan syarikat ini telah pun menerima vaksinasi penuh, dan disasarkan semua kakitangan akan lengkap divaksinasi menjelang Oktober ini.

Honda M’sia buka semula operasinya –  perkenal program pembiayaan, ansuran bulanan awal rendah

Dari perspektif perniagaan, syarikat ini berkata, pihaknya ingin mendapatkan kembali momentum perniagaan dalam empat bulan terakhir 2021 dengan banyak aktiviti yang telah diaturkan. Antaranya memperkenalkan model baharu dan juga menerapkan inisiatif kewangan dan kempen promosi bagi memudahkan rakyat Malaysia membeli kenderaan Honda.

Malahan HMSB juga memperkenalkan inisiatif kewangan yang dipanggil Program Pembiayaan Khas, yang berlangsung sehingga 31 Disember ini. Syarikat ini berkata program tersebut akan membolehkan pelanggan membeli kereta baharu dengan ansuran bulanan yang rendah sepanjang tempoh awal pemilikan kereta mereka.

Ini memudahkan lagi para pelanggan untuk membuat tempahan kereta Honda pilihan mereka melalui platform pra-tempahan secara dalam talian. Ia telah pun disediakan di laman web Honda Malaysia dan aplikasi HondaTouch, platform ini membolehkan pelanggan membuat tempahan model Honda di mana-mana sahaja dengan bayaran minimum hanya RM99. Kini ia ditawarkan dengan promosi Penjimatan Istimewa September. Kempen ini berlangsung sehingga akhir bulan ini bagi meraikan Hari Malaysia, dengan faedah sehingga RM6,000 untuk semua pelanggannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required