Rapid KL mula tingkatkan kekerapan tren susulan peralihan Lembah Klang ke Fasa Kedua PPN

Rapid KL mula tingkatkan kekerapan tren susulan peralihan Lembah Klang ke Fasa Kedua PPN

Rapid KL memaklumkan semua perkhidmatan rel kendalian syarikat ini telah dipertingkatkan kekerapan tren susulan peralihan Lembah Klang ke Fasa Dua Pelan Pemulihan Negara (PPN) hari ini. Di mana langkah itu diambil bagi membolehkan penumpang kekal mematuhi penjarakan fizikal berikutan jumlah pengguna dijangka bertambah mulai minggu depan.

Menurut kenyataan yang disiarkan menerusi laman web rasminya, kekerapan tren untuk perkhidmatan LRT laluan Ampang/Sri Petaling dan Kelana Jaya, laluan monorel dan Transit Aliran Massa (MRT) Kajang kini adalah mengikut kekerapan masa antara empat hingga 10 minit, bergantung pada waktu puncak. Bagaimana pun, operasi perkhidmatan rel adalah dari jam 6 pagi hingga 11 malam sahaja.

Rapid KL turut memaklumkan pihaknya akan sentiasa memantau situasi penumpang melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) dan sekiranya perlu jumlah tren akan ditambah lagi. Justeru, para penumpang tidak perlu gusar kerana Rapid KL menyediakan kapasiti mencukupi mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan. Namun demikian, penumpang juga digalakkan untuk melakukan penjarakan fizikal secara kendiri memandangkan operasi tren dijalankan dengan kapasiti 100% penumpang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required