Toyota Corolla Cross tampil wajah berbeza di Jepun

Toyota Corolla Cross tampil wajah berbeza di Jepun

Toyota Corolla Cross kini sudah pun dijual di beberapa pasaran ASEAN serta Amerika Syarikat, tetapi tidak di Jepun. Laporan terdahulu mencadangkan bahawa model crossover yang menggunakan platform TNGA-C itu akan dilancarkan di Jepun akhir bulan ini, dengan penampilan yang juga sedikit berbeza daripada versi yang kita ada di Malaysia.

Gambar terbaru yang dinaikkan di Instagram nampaknya telah mengesahkan perkara itu, dengan model JDM berkenaan mendapat wajah depan dengan rekaan yang berbeza, menampilkan rekaan gril yang lebih kecil yang diapit oleh lampu utama LED rekaan baru.

Apron bawah juga disertakan bahagian bukaan udara lebih besar sama seperi yang ada pada model di Malaysia, lengkap dengan kemasan mesh dan lampu kabus di sudutnya. Ini turut melibatkan bampar yang direka semula tanpa bucu tajam sebelum kawasan lengkung tayarnya.

Bahagian sisi pula bagaimanapun tidak diberi sebarang kelainan. Rim yang dilihat ini pula mirip dengan corak sama dalam pakej Modellista yang ditawarkan di Thailand. Di belakang, terdapat sedikit kelainan diterapkan, seperti lampu belakang diberi sentuhan berbeza, dan tidak seperti versi di Malaysia, posisi lencana nama modelnya pada kedudukan sama dengan pasaran AS.

Lencana dengan perincian biru yang dilihat ini mencadangkan bahawa ia akan ditawarkan sebagai model hibrid di Jepun, walaupun belum ada sebarang perincian diumumkan. Di Thailand, Corolla Cross hibrid terdiri daripada enjin 2ZR-FXE 1.8 liter petrol kitaran Atkinson dengan janaan 98 PS dan 142 Nm tork yang digandingkan bersama motor elektrik yang menghasilkan 72 PS dan 163 Nm untuk output keseluruhan sistem 122 PS. Kuasa dihantar ke roda depan melalui e-CVT. Lagi cantik versi Corolla Cross di Jepun ini?

Toyota Corolla Cross 1.8V

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required