Aplikasi CaltexGO dilancarkan di Lembah Klang; akan diperluaskan menjelang separuh pertama tahun 2022

Aplikasi CaltexGO dilancarkan di Lembah Klang; akan diperluaskan menjelang separuh pertama tahun 2022

Chevron Malaysia telah melancarkan secara rasmi aplikasi CaltexGO untuk pengguna di Lembah Klang, susulan pengenalannya pada April lalu. Ia menawarkan cara pembayaran yang lebih pantas untuk mengisi minyak, dan pengguna berpeluang memperoleh dan menebus mata ganjaran.

Buat masa ini, CaltexGO hanya boleh digunakan di sekitar Lembah Klang sahaja, dan ia akan diperluaskan di lain-lain bahagian dinegara ini menjelang separuh pertama tahun hadapan, menurut syarikat tersebut. Aplikasi ini boleh digunakan dalam peranti yang menggunakan sistem operasi Apple iOS dan Android, serta boleh dimuat turut menerusi Apple App Store dan Google Play.

Chevron Malaysia turut memberikan penekanan aspek keselamatan dengan menasihati pelanggan untuk menggunakan aplikasi pada peranti mudah alih mereka hanya setelah enjin kenderaan mereka dimatikan, di dalam kenderaan yang tidak bergerak dengan tingkap tertutup atau ketika berada di dalam kedai serbaneka.

Untuk menggunakannya, pengguna hanya perlu mempunyai kad pembayaran (kad debit atau kredit) dan kad Journey yang didaftarkan pada aplikasi, dengan menyertakan stesen dan nombor pam, dan kemudian mengisi minyak kenderaan mereka dengan amaun yang dinyatakan. Sebagai alternatif, pengguna juga boleh memeriksa baki BPoints mereka dan jika baki mencukupi, ia boleh ditebus dan digunakan untuk mengisi minyak sebelum membuat pembayaran bagi amaun akhir.

Untuk masa yang terhad, bagi pengguna yang pertama kali menggunakannya dengan minimum RM30 bagi pembelian minyak di Caltex akan menerima pulangan balik (cashback) sebanyak RM5,dan satu lagi pulangan balik bernilai RM5 ketika mengisi minyak minimum RM30 untuk kunjungan yang berikutnya. Ia hanya terhad kepada dua kujungan sahaja bagi setiap pengguna dengan pulangan balik maksimum RM10, dan promosi ini akan berakhir pada 31 Disember 2021.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required