Fox Sport akhiri penyiaran di Malaysia – F1 dan MotoGP kekal di Astro menerusi saluran baharu

Fox Sport akhiri penyiaran di Malaysia – F1 dan MotoGP kekal di Astro menerusi saluran baharu

Baru-baru ini Astro telah mengumumkan Disney bakal menghentikan beberapa salurannya di rantau ini selepas 30 September 2021, sebagai sebahagian daripada strategi untuk memberi tumpuan terhadap perkhidmatan penstriman. Ia susulan selepas beberapa bulan Disney memperoleh kesemua aset TV dan filem 21st Century Fox pada tahun 2019.

Saluran terbabit termasuklah Fox, Fox Life, FX, Fox Movies, Fox Action Movies, Fox Family Movies, Fox Sports, Fox Sports 2, Fox Sports 3 dan Nat Geo People yang tidak lagi ditawarkan oleh Astro mulai bulan hadapan. Saluran Fox Sports yang popular di kalangan peminat Formula 1 dan MotoGP untuk menonton perlumbaan secara langsung, jangan risau, ini kerana Astro telah mengesahkan pelanggannya masih dapat menonton kedua-dua sukan permotoran tersebut.

Fox Sport akhiri penyiaran di Malaysia – F1 dan MotoGP kekal di Astro menerusi saluran baharu

Dalam kenyataan rasmi yang diedarkan, Astro berkata ia akan menambah tiga saluran baharu – Astro SuperSport 5, Astro Arena 2 dan SPOTV – bermula 1 Oktober 2021, tanpa melibatkan penambahan kos. Pelanggan Astro Sports Pack akan menikmati perlumbaan Formula 1, bersama Bundesliga, ATP dan WTA menerusi Astro SuperSport5, sementara untuk menonton MotoGP, Wimbledon dan US Open adalah menerusi saluran SPOTV.

Sementara itu, Astro Arena 2, yang merupakan sebahagian daripada Family Pack, akan memanfaatkan populariti Astro Arena dengan memberikan liputan dan berita terkini sukan, serta siaran langsung untuk WWE, BWF dan banyak lagi dalam format baharu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required