Medan selera di tujuh R&R, hentian sebelah kembali dibuka; pengunjung harus lengkap divaksinasi – PLUS

Medan selera di tujuh R&R, hentian sebelah kembali dibuka; pengunjung harus lengkap divaksinasi – PLUS

PLUS Malaysia Berhad (PLUS), pengendali lebuhraya utara-selatan, telah mengumumkan medan selera di tujuh kawasan rehat dan rawat (R&R) dan hentian sebelah di lebuhraya kendaliannya telah kembali beroperasi sejak semalam.

PLUS menjelaskan lebih daripada 80% rakan niaga di R&R kendaliannya telah lengkap divaksinasi, selari dengan SOP vaksinasi yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan kini bersedia menerima kunjungan pengguna lebuhrayanya untuk menikmati makanan di medan selera di R&R berkenaan.

Medan selera tersebut ialah di R&R Restoran Jejantas Sungai Buloh, Hentian Sebelah Simpang Pulai (Arah Selatan), Mambau (Arah Timur) dan Mambau (Arah Barat) yang telah kembali beroperasi sejak semalam. Mulai hari ini, 17 September, pula, medan selera di Hentian Sebelah Sungai Buloh (Arah Selatan) kembali beroperasi manakala R&R Dengkil untuk kedua-dua arah utara dan selatan bakal dibuka semula esok.

“Semua pengguna lebuhraya yang telah menerima vaksin lengkap kini boleh menikmati makanan di tujuh lokasi di atas berikutan beberapa negeri yang telah memasuki Fasa ke-2 Pelan Pemulihan Negara.

Medan selera di tujuh R&R, hentian sebelah kembali dibuka; pengunjung harus lengkap divaksinasi – PLUS

“Kami sangat teruja mengalu-alukan pelanggan kami untuk kembali di R&R dan hentian sebelah, bagi menikmati sajian hidangan panas dan berehat sebentar terutamanya setelah mengharungi perjalanan yang jauh. Dalam beberapa minggu lagi, kami akan mengumumkan lebih banyak lokasi di beberapa R&R yang bersedia untuk membuka ruang makan di medan selera, berikutan lebih ramai peniaga R&R kami akan memperoleh status vaksin lengkap mereka dalam masa 14 hari akan datang,” kata Christine Liew, Ketua Pegawai Komersial, PLUS.

Tambahnya lagi, melalui semangat ‘Kita Jaga Kita’, PLUS menyeru para pengguna yang telah menerima vaksin lengkap untuk terus mematuhi SOP yang ditetapkan oleh MKN dengan menunjukkan status vaksinasi Covid-19 di Aplikasi MySejahtera mereka untuk pengesahan ketika memesan makanan di gerai yang dikendalikan oleh peniaga R&R. Bagi mereka yang mempunyai status vaksinasi lengkap, akan menerima label pelekat hijau daripada peniaga R&R bagi membolehkan mereka menikmati makanan di medan selera R&R.

Manakala bagi pengguna lebuhraya yang belum menerima vaksin lengkap, mereka masih boleh menikmati menu yang enak dengan pembelian secara bawa pulang dari R&R. PLUS juga menyarankan para pengguna untuk menggunakan fungsi Pra-Pesanan menerusi Aplikasi PLUS yang boleh dimuat turun secara percuma atau melalui https://orderdisini.plus.com.my/ daripada peniaga dan pengusaha gerai R&R yang mengambil bahagian bagi meminimumkan interaksi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required