Kawasaki Z650RS didedah – enjin dua silinder 68 PS

Kawasaki Z650RS didedah – enjin dua silinder 68 PS

Selepas Z900RS, barisan model klasik moden Kawasaki kini disertai satu lagi model iaitu Z650RS, yang baru sahaja diperkenalkan di Eropah. Mengikuti gaya retro yang sama, Z650RS ini bagaimanapun menggunakan enjin yang lebih kecil, iaitu unit dua silinder 649 cc DOHC sama seperti Ninja 650 dan Z650.

Enjin ini dipadankan bersama kotak gear enam kelajuan dengan klac jenis slip & assist, untuk menghasilkan kuasa 68 PS pada 8,000 rpm dan 64 Nm tork pada 6,700 rpm (sama seperti Z650). Di bahagian kokpit, terdapat panel meter gabungan analog untuk kelajuan dan tahap rpm, serta LCD untuk informasi lain.

Motosikal ini datang dengan kelengkapan yang asas, dan tidak mempunyai mod tunggangan ataupun kawalan cengkaman. Walaubagaimanapun, sistem brek yang terdiri daripada set cakera berkembar 300 mm dengan angkup Nissin di hadapan dan cakera 220 mm di belakang datang dengan sistem ABS.

Suspensi menggunakan fork teleskopik (tanpa sebarang pelarasan) di hadapan, dan monoshock dengan pelarasan pra beban di belakang. Rim adalah unit 17 inci yang mempunyai rekaan sama sepeti Z900RS, dibalut dengan tayar 120/70 di hadapan dan 160/60 di belakang.

Perincian lain Z650RS adalah termasuk tangki bahan api 12 liter, berat keseluruhan 187 kg, tinggi tempat duduk 820 mm dan pilihan tiga warna. Harga untuk pasaran pertama, iaitu Eropah masih belum didedahkan dan pastinya nanti pelancarannya akan diteruskan ke negara lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required