MForce Bike Holdings Sdn Bhd dilantik jadi pengedar rasmi QJ Motor di Malaysia – tiba tengah tahun depan

MForce Bike Holdings Sdn Bhd dilantik jadi pengedar rasmi QJ Motor di Malaysia – tiba tengah tahun depan

MForce Bike Holdings Sdn Bhd, yang kini merupakan pengedar rasmi untuk motosikal Benelli, SYM, Keeway, SM Sport, WMoto, Brixton dan Niu di Malaysia menambah satu lagi jenama di bawah pengurusan mereka, iaitu QJ Motor setelah dilantik oleh pengeluarnya dari China, Qianjiang Motorcycle.

Sudah wujud sejak tahun 1985, Qianjiang Motorcycle mempunyai beberapa jenama di bawahnya, seperti Benelli, Keeway dan QJ Motor. Bagi QJ Motor, produknya terdiri daripada 100 cc hingga 1,300 cc, dan contoh modelnya adalah seperti SRT800, SRK600 dan QJ Race 250.

Menurut pengurus kanan Mforce Bike Holdings Sdn Bhd, Asri Ahmad, Mforce kini sedang giat menjalankan ujian ketahanan ke atas beberapa model QJ Motor bagi memastikan kualiti keseluruhan motosikal tersebut berada dalam keadaan yang maksimum dan ia dijangka berada dalam pasaran tempatan suku kedua tahun hadapan.

Untuk jualan dan servis sokongan, MForce mempunyai perancangan untuk mewujudkan rangkaian 247 pengedar di seluruh negara untuk memberi khidmat kepada jenama di bawah MForce, termasuk QJ Motor. Jumlah pengedar paling banyak adalah di Selangor, iaitu 45, diikuti 36 di Johor, 29 di Perak dan 25 di Kedah.

Negeri lain turut tidak ketinggalah, termasuk 23 di Pulau Pinang, 16 masing-masing di Kuala Lumpur dan Pahang, 13 di Sarawak, 10 di Negeri Sembilan, sembilan masing-masing di Kedah dan Melaka, lapan di Sabah, tujuh di Terengganu dan satu di Perlis.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required