Honda HR-V 1.8L SE kini di M’sia – BLIS, bantuan tukar lorong, kepekaan trafik lintasan belakang, RM105k

Honda HR-V 1.8L SE kini di M’sia – BLIS, bantuan tukar lorong, kepekaan trafik lintasan belakang, RM105k

Honda Malaysia telah memperkenalkan varian baharu HR-V 1.8L yang dipanggil SE, yang didedahkan menerusi laman web syarikat berkenaan awal hari ini. Ditawarkan dengan unit terhad, ia berasaskan varian Grade E, di mana ada ciri kelengkapan tambahan untuk versi asas bagi SUV generasi kedua ini. Ini termasuklah kit bantuan pemandu baharu dan beberapa aksesori tambahan.

Peningkatan terbesar yang dibuat ialah menampilkan bantuan tukar lorong, informasi titik buta, dan kepekaan trafik lintasa belakang, yang menjadikanSE ini sebagai HR-V pertama yang dilengkapi ciri tersebut. Untuk keselamatan, indikator amaran membuka pintu turut disertakan. Manakala ciri lain bagi aksesori yang diberikan untuk varian ini termasuklah perakam video digital, trunk tray dan trunk organiser, serta lencana SE.

Tiada perubahan mekanikal dilakukan pada bahagian enjin dan transmisi, masih mengekalkan enjin 1.8 liter SOHC i-VTEC yang menghamburkan kuasa 142 PS pada 6,500 rpm dan tork 172 Nm pada 4,300 rpm, serta CVT yang masih dikekalkan.

Honda HR-V 1.8L SE kini di M’sia – BLIS, bantuan tukar lorong, kepekaan trafik lintasan belakang, RM105k

Ciri kelengkapan lain yang juga dikekalkan termasuklah kemasukan pintar/butang penghidup enjin, pendingin hawa automatik, lampu utama automatik, lampu nyalaan siang, kawalan kelajuan, pedal penukar gear, kawalan audio pada roda stereng dan sistem audio dengan paparan tujuh-inci dan empat pembesar suara.

Manakala ciri bantuan pemandu baharu yang ditampilkan turut menyertai kelengkapan keselamatan standard sedia ada, termasuk enam beg udara (dua di hadapan, sisi dan tirai sisi), bantuan kestabilan kenderaan (VSA), bantuan mula mendaki (HSA), isyarat berhenti kecemasan (ESS) dan kamera pandangan belakang pelbagai-sudut.

Honda HR-V 1.8L Se edisi terhad ini dijual pada harga atas jalan RM105,364 tanpa insurans. Kiranya, ia lebih RM1,364 berbanding model asas Grade E (RM104,000). Kiranya pemilikan yang lebih berbaloi kerana varian SE ini lebih banyak diberikan ciri baharu yang menarik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required