Mitsubishi Motors Malaysia sumbang Triton kepada Dignity Farm School sebagai sebahagian inisiatif CSR

Mitsubishi Motors Malaysia sumbang Triton kepada Dignity Farm School sebagai sebahagian inisiatif CSR

Sebagai sebahagian daripada inisiatif tanggungjawab sosial korporat (CSR), Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah menyumbang seunit trak pikap Triton kepada Dignity Farm School, pusat pembelajaran komuniti dan holistik di Bentong, Pahang, untuk golongan miskin bandar.

Trak pikap Triton berkenaan diserahkan oleh CEO MMM Tomoyuki Shinnishi dan akan digunakan untuk operasi harian ladang terbabit termasuk pengangkutan bagi anak Orang Asli ke sekolah, di mana mereka terbabit dalam dengan program pendidikan remaja transformatif yang diasaskan pada pembangunan komuniti, pertanian semulajadi dan pengembangan kemahiran.

“Seiring dengan usaha kerajaan malaysia yang bakal membuka semula sekolah dengan prosedur operasi standard (SOP) yang diperketatkan dan diperbaharui, kami di Mitsubishi Motors merasakan ini adalah waktu yang cukup tepat untuk kami boleh melakukan lebih banyak perkara untuk membantu golongan yang kurang berkemampuan dan masyarak pribumi dari segi pendidikan dan kesihatan,” kata Shinnishi.

Mitsubishi Motors Malaysia sumbang Triton kepada Dignity Farm School sebagai sebahagian inisiatif CSR

Tambah beliau lagi, “Kami gembira dapat bekerjasama dengan Dignity Farm School, tempat di mana kemahiran dan pengetahuan dihubungkan dan dididik dari pelbagai sumber dan pengalaman, menggabungkan kemahiran praktikal dan teori dalam persekitaran ladang. Ia dapat mempersiapkan anak-anak yang kurang bernasib baik di masa depan sebelum memasuki lapangan kerja dalam bidang pertanian dan pelancongan.”

Selain itu, menurutnya lagi, sekolahyang terletak di kawasan pedalaman di Bentong ini memang memerlukan kenderaan 4×4 sebagai pengangkutan, sesuai dengan keupayaan dan kelebihan yang ada pada trak pikap Triton yang telah melalui pelbagai ujian ketahanan.

Visi CSR MMM pada tahun ini ialah “memberi inspirasi kepada kehidupan hari ini untuk masa depan yang lebih baik”, sementara misinya pula adalah untuk melaksanakan. aktiviti CSR yang bertujuang untuk menyokong anak-anak yang kurang berkemampuan dan bekerjasama dengan NGO dalam mempromosikan persekitaran, kemasyarakatan dan ekonomi yang lestari. Usaha lain yang turut dilakukan oleh MMM termasuklah menyumbang keperluan makanan kepada kumpulan B40 di Malaysia, dan telah membantu lebih daripada 150 keluarga.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required