KL, S’gor, Putrajaya ke Fasa 4 mulai 18 Okt – Kelantan, Perak, Pahang, Penang, Sabah, Kedah ke Fasa 3

KL, S’gor, Putrajaya ke Fasa 4 mulai 18 Okt – Kelantan, Perak, Pahang, Penang, Sabah, Kedah ke Fasa 3

Hanya selepas dua minggu beralih ke Fasa 3 di bawah Pelan Pemulihan Negara (PPN), kerajaan telah mengumumkan Kuala Lumpur, Selangor dan Putrajaya termasuk Melaka bakal beralih ke Fasa 4 PPN mulai 18 Oktober ini.

Selain itu, turut diumumkan ialah peralihan fasa bagi Kelantan, Perak, Pulau Pinang, Sabah dan Kedah iaitu dari Fasa 2 ke Fasa 3 PPN bermula pada tarikh yang sama. Pengumuman ini dibuat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri menerusi kenyataan lewat petang tadi.

Negeri-negeri berkenaan akan memulakan pematuhan prosedur operasi standard (SOP) mengikut fasa masing-masing seperti mana yang ditentukan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN) bermula Isnin ini, malahan kerajaan juga mengumumkan kelonggaran SOP lebih lanjut, dan ini berkuatkuasa pada peralihan fasa berkenaan.

Perubahan tersebut termasuklah untuk e-hailing, di mana ia membenarkan perkhidmatan ini membawa jumlah penumpang mengikut kapasiti tempat duduk kenderaan, dan ia digunapakai di bawah semua fasa PPN. SOP baharu bagi e-hailing ini bermula esok, 16 Oktober 2021.

Selain itu, semua fasiliti R&R di semua lebuhraya di seluruh negara kini dibenarkan beroperasi 24 jam sehari, juga bermula esok, 16 Oktober 2021.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required