Honda CR-V Black Edition kini di Malaysia – RM162k

Honda CR-V Black Edition kini di Malaysia – RM162k

Honda Malaysia telah memperkenalkan Honda CR-V Black Edition, dan seperti namanya, ia diberikan versi serba hitam untuk SUV ini. Black Edition diasaskan dari varian pertengahan 1.5L TC-P 2WD bagi barisan CR-V facelift 2021, dengan kemasan badan berwarna Crystal Black Pearl. Ia ditawarkan pada harga atas jalan RM161,913 tanpa insurans, dengan pengecualian SST. Ini bermakna, Black Edition adalah RM4,298 lebih mahal berbanding varian biasa.

CR-V Black Edition menampilkan gril hadapan hitam dan kemasan bampar hadapan juga hitam. Ia juga diberikan kemasan bampar hitam dan juga aloi 18-inci dengan tona hitam pekat.

Di dalamnya, serlahan gelap juga menjadi pilihan, ini termasuklah kemasan untuk roda stereng, panel meter digital dan corong pendingin hawa semuanya dalam warna hitam pekat. Kemasan kayuan berona hitam juga diberikan pada konsol tengah, papan pemuka dan pintu berbanding coklat; senada dengan headlining dan tempat duduk hitam dengan sulaman perkataan “Black Edition” pada tempat duduk hadapan.

Walau bagaimana tiada perubahan lain pada spesifikasinya, termasuk bahagian mekanikal. Ia masih dijanakan oleh enjin 1.5 liter VTEC Turbo, sama seperti varian 1.5L TC-P 2WD, dengan hamburan kuasa 193 PS dan tork 243 Nm, dengan pacuan disalurkan ke roda hadapan menerusi CVT. Kelengkapan Honda Sensing ADAS bagi teknologi bantuan pemandu turut diberikan, merangkumi Remote Engine Start yang berfungsi untuk menghidupkan enjin dan juga bertindak untuk mengawal pendingin hawa. Selain itu, ia juga menampilkan tailgate kuasa, yang boleh dibuka dengan isyarat tendangan.

Honda Malaysia berkata, sejak CR-V diproduksi secara tempatan (CKD) buat pertama kalinya pada tahun 2003, SUV ini telah terjual sebanyak lebih 108,000 unit. Ia termasuklah model semasa dari generasi kelima ini yang dilancarkan pada Julai 2017, turut menyumbang jualan lebih 43,000 unit. Malahan CR-V mendahului segmen SUV bukan-nasional dengan 24% dari perkongsian pasaran setakat Ogos 2021.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required