SYM Husky ADV diperkenal – skuter adventure 150 cc

SYM Husky ADV diperkenal – skuter adventure 150 cc

Melihat kepada populariti skuter adventure yang semakin meningkat terutamanya di Asia, SYM juga telah memperkenalkan sebuah model sebegitu melalui Husky ADV. Deengan kapasiti enjin 150 cc, ia memberikan saingan terus kepada model seperti Honda ADV 150 dan juga WMoto Xtreme 150i.

Menariknya pada skuter ini, ia datang dengan tangki bahan api 15 liter, yang boleh dikira agak besar sehingga melebihi beberapa model skuter maxi. Selain mempunyai konsep rekaan seperti pesaingnya, Husky ADV juga menerapkan gaya inspirasi daripada motosikal adventure touring yang lebih besar dengan banyak lekuk-lekuk tajam dan ranggi.

Penggeraknya adalah enjin satu silinder suntikan bahan api SOHC penyejukan cecair 150 cc bersama transmisi automatik CVT, menghasilkan kuasa 14.4 hp pada 7,500 rpm dan 14.5 Nm tork pada 6,000 rpm. Jumlah kuasanya hampir menyamai ADV 150 yang mencatat 14.6 hp dan 13.8 Nm tork.

Semua lampu pada Husky ADV menggunakan unit LED, termasuklah DRL manakala panel instrumen pula menggunakan unit TFT-LCD yang datang dengan fungsi melaras tahap terang secara automatik mengikut keadaan persekitaran. Suspensi menggunakan fork teleskopik di hadpaan dan monoshock di belakang.

Sistem brek ABS diberikan standard, dengan bahagian hadapan mempunyai cakera brek 260 mm manakala di belakang menggunakan unit 233 mm. Kedua-dua rim Husky ADV adalah bersaiz 13 inci dan ia dibalut tayar 120/70 di hadapan dan 130/70 di belakang. Tinggi tempat duduk adalah 780 mm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • BroHope on Feb 01, 2022 at 10:28 am

    Woooowww.. Bilakah akan dilancarkan di Malaysia. Akan ku tunggu

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required