Honda ADV 150 dilancarkan untuk Malaysia – RM12k

Honda ADV 150 dilancarkan untuk Malaysia – RM12k

Skuter adventure yang ditunggu-tunggu ramai, Honda ADV 150 kini sudah tiba di Malaysia. Ia ditawarkan dalam dua warna iaitu Vivacity Red dan Matt Charcoal Gray Metallic, dengan harga RM11,999 tidak termasuk insurans dan jaminan dua tahun atau 20,000 km.

Spesifikasi model yang ditawarkan pada ADV 150 pasaran Malaysia ini adalah sama sahaja seperti model pasaran Indonesia (antara negara terawal menerimanya), termasuklah sistem kunci pintar, brek cakera depan dan belakang dengan ABS two-channel, lampu LED penuh depan dan belakang serta suspensi belakang Showa dengan tabung.

ADV 150 digerakkan oleh enjin sama seperti PCX 150, iaitu unit satu silinder suntikan bahan api PGM-Fi SOHC 149.3 cc, bersama padanan transmisi automatik V-Matic untuk menghasilkan kuasa 14.6 hp pada 8,500 rpm dan 13.9 Nm tork pada 6,500 rpm.

Enjin ini turut didatangkan dengan fungsi Idling Sto System (ISS) dan segala operasi motosikal serta fungsinya boleh dilihat melalui panel meter LCD yang terdapat di hadapan penunggang. Di sebalik meter itu pula terdapat penghadang angin yang boleh dilaras pada dua kedudukan secara manual.

Kelengkapan lain ADV 150 adalah tangki bahan api 8.0 liter, rim 14 inci di hadapan dan 13 inci di belakang dengan tayar 110/80 dan 130/70, fork teleskopik di hadapan, ruang simpanan 28 liter di bawah tempat duduk, soket pengecas USB serta tinggi tempat duduk 795 mm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required