ETCM panggil balik Nissan X-Trail 2.0L Hybrid keluaran Jun 2018 hingga Mei 2021 atas isu sistem pendawaian

ETCM panggil balik Nissan X-Trail 2.0L Hybrid keluaran Jun 2018 hingga Mei 2021 atas isu sistem pendawaian

Edaran Tan Chong Motor (ETCM) telah mengeluarkan notis panggilan balik untuk Nissan X-Trail 2.0L Hybrid pasaran Malaysia, atas isu yang melibatkan sistem pendawaian di bahagian enjin. Menurut syarikat itu, sistem pendawaian bahagian kuasa hibrid kenderaan yang terlibat berkemungkinan mengalami kerosakan kerana geseran dengan tapak modul pengawal transmisi atau enjin.

X-Trail yang dijual di Malaysia dipasang di dalam negara (CKD) dan panggilan balik ini melibatkan unit yang dikeluarkan antara Jun 2018 hingga Mei 2021. Pemilik kenderaan yang terlibat akan diberitahu melalui TCEAS (Tan Chong Ekspres Auto Servis), dengan surat ataupun SMS/Whatsapp. Anda juga boleh menghubungi 1800-88-3838 untuk maklumat selanjutnya.

Pemilik kenderaan yang dipanggil balik ini juga boleh menghubungi pusat servis TCEAS berdekatan mereka untuk membuat temu janji bagi menukar alat ganti yang diperlukan. Semua upah dan barangan yang diperlukan berkaitan panggilan balik ini akan dikira percuma kepada pemilik.

ETCM juga memberitahu bahawa X-Trail 2.0L Hybrid yang dikeluarkan bermula Jun 2021 tidak terlibat dalam panggilan balik ini. Mereka juga menyatakan bahawa pusat servis TCEAS tertentu akan melanjutkan waktu operasi mereka, dan ada yang membuka setiap hari bagi membolehkan pemilik menghantar kenderaan untuk servis atau baik pulih termasuk hujung minggu dan cuti umum.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required