Jualan tiket untuk perkhidmatan tren ETS dan KTM Antarabandar bagi 2022 mula dibuka 5 Januari ini

Jualan tiket untuk perkhidmatan tren ETS dan KTM Antarabandar bagi 2022 mula dibuka 5 Januari ini

KTM Berhad telah mengumumkan jualan tiket bagi perkhidmatan tren ETS dan KTM Antarabangsa untuk tahun 2022 akan dibuka bermula 5 Januari ini. Ia adalah untuk perjalanan antara 15 Januari hingga 30 Jun mengikut penjadualan baharu. Jadi, bagi sesiapa yang ingin pulang ke kampung atau pun pergi bercuti ke mana-mana destinasi sempena cuti Tahun Baharu Cina dan Hari Raya Aidilfitri, sudah boleh standby ya.

Jadual KTM yang baharu ini melibatkan pertambahan 32 perkhidmatan ETS. Ini termasuk dengan 10 perkhidmatan KL Sentral-Butterworth, 10 perkhidmatan KL Sentral-Ipoh, lapan perkhidmatan KL Sentral-Padang Besar, dua perkhidmatan Gemas-Butterworth dan dua lagi perkhidmatan Gemas-Padang Besar. Ia menunjukkan peningkatan yang agak besar juga kerana buat masa ini hanya ada 16 perkhidmatan tren yang disediakan.

Manakala bagi KTM Antarabandar pula, ia meningkat sebanyak 20 perkhidmatan berbanding 16 masa ini. Ia merangskumi dua Ekspres Timuran, Enam Ekspres Selatan dan 12 shuttle Timuran. Malahan ia juga akan ada dua laluan baharu menggunakan tren Diesel Multiple Unit (DMU), bermula pertengahan Januari ini, dan ia melibatkan laluan Gemas-Gua Musang-Gemas dan Gemas-Kuala Lipis-Gemas.

Bagi yang ingin membeli tiket perkhidmatan ETS atau KTM Antarabandar, bolehlah mendapatkannya menerusi laman web rasmi KTM atau pun aplikasi KTMB Mobile.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required