Honda Malaysia lancar minyak enjin standard API SP

Honda Malaysia lancar minyak enjin standard API SP

Honda Malaysia telah memperkenalkan barisan minyak enjin SP Grade baru yang mengikuti standard American Petroleum Institute (API) SP. Ia akan menggantikan barisan minyak SN Grade sebelum ini, kecuali SN 0W-30 sintetik penuh yang masih akan ditawarkan untuk kereta berenjin prestasi seperti Civic Type R.

Sesuai digunakan oleh enjin petrol dan turbo, minyak enjin SP Grade baru ini telah diluluskan dan diiktiraf oleh bahagian pembangunan dan penyelidikan (R&D) Honda, dengan keseluruhan pilihannya dibuat menggunakan formula yang memenuhi keperluan enjin Honda dan standard terkini API.

Selain menyumbang kepada prestasi yang stabil dan penggunaan bahan api lebih baik, minyak baru ini juga dapat memberikan perlindungan terhadap low-speed pre-ignition (LSPI), iaitu satu keadaan pembakaran luar daripada kebiasaan yang boleh menyebabkan kerosakan ketara pada enjin, dan juga datang dengan perlindungan kelusuhan rantai pemasa untuk mengurangkan kesan pemanjangan pada rantai tersebut.

Sebagai tambahan kepada perlindungan deposit suhu tinggi untuk piston dan pengecas turbo, minyak enjin SP ini juga mampu memberikan kawalan mendapan dan varnish yang lebih baik, perlindungan kepada sistem injap serta intake lifter, kestabilan oksida lebih tinggi dan perlindungan kepada sistem kawalan emisi.

Barisan minyak enjin SP Grade baru yang terdiri daripada pilihan mineral SP 10W-30, semi sintetik SP 5W-30 dan sintetik penuh SP 0W-20 ini boleh didapati di semua 102 pengedar rasmi Honda di seluruh negara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required