Proton X70 CBU dilanjutkan waranti ke 5-tahun, perbatuan tanpa had bagi transmisi auto 6-kelajuan

Proton X70 CBU dilanjutkan waranti ke 5-tahun, perbatuan tanpa had bagi transmisi auto 6-kelajuan

Perlindungan waranti untuk transmisi torque converter enam-kelajuan bagi Proton X70 versi import sepenuhnya (CBI) telah disemak semula dan berkuatkuasa serta merta, seperti mana kenyataan yang dihantar oleh Proton kepada para pengedarnya.

Semasa pelancarannya, X70 CBU diberikan waranti lima-tahun, perbatuan tanpa terhad, tetapi untuk transmisinya, ia hanya didatangkan waranti tiga-tahun atau 60,000 km (mana yang tiba terlebih dahulu). Tapi kini, Proton telah melanjutkan tempoh warantinya kepada lima-tahun dan perbatuan tanpa had.

Untuk memastikan waranti kekal sah, pelanggan perlu mematuhi selang servis yang ditetapkan oleh pengeluar selama enam bulan atau 10,000 km, dan penggantian waranti komponen transmisi akan diteruskan. Malahan, nombor bahagian khusus untuk kenderaan yang telah menempuh jarak kurang daripada tiga tahun atau 60,000 km, dan nombor yang berbeza bagi kenderaan yang telah melebihi tempoh masa dan perbatuan akan diberikan.

Proton X70 CBU dilanjutkan waranti ke 5-tahun, perbatuan tanpa had bagi transmisi auto 6-kelajuan

Walau bagaimana pun, semakan polisi waranti untuk Proton X70 ini adalah untuk kotak gear dan tidak menyebut komponen mekanikal lain seperti untuk enjin.

Dan kemaskini ini hanya untuk Proton X70 yang diimport sepenuhnya sebelum ini, kerana SUV tersebut telah menerima klac berkembar tujuh-kelajuan automatik dalam versi CKD bagi pengeluaran dari tahun model 2020 dan seterusnya. Semakan untuk model CKD ini membawa angka tork 15 Nm lebih tinggi serta penggunaan bahan api 13% lebih rendah, dan turut menggugurkan satu-satunya varian AWD daripada barisan CBU.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required