Proton tambah bantuan untuk mangsa banjir – diskaun 50% alat ganti terpilih, 25% caj buruh, tunda percuma

Proton tambah bantuan untuk mangsa banjir – diskaun 50% alat ganti terpilih, 25% caj buruh, tunda percuma

Berita ini pasti mampu memberikan sedikit kelegaan buat pemilik kenderaan Proton yang terjejas dengan banjir besar baru-baru ini. Hari ini, Proton telah mengumumkan program bantuan tambahan untuk pelanggannya yang menjadi mangsa banjir.

“Memandangkan skala kerosakan akibat banjir baru-baru ini menjadi lebih ketara, Proton membuat keputusan untuk mengumumkan pakej bantuan pelanggan yang dipertingkatkan bagi meringankan beban kewangan mereka. Untuk pelanggan terbabit, diskaun sebanyak 50% bagi alat ganti terpilih untuk semua model kecuali Proton X50 dan X70. Selain itu, kami turut menawarkan servis tunda dan pembersihan luar serta ruang enjin secara percuma,” kata Roslan Abdullah, Ketua Pegawai Eksekutif, Proton Edar.

Untuk pemilik Proton X50 dan X70, diskaun untuk alat ganti terpilih telah dinaikkan kepada 25% berbanding dengan 20% yang telah diumumkan sebelum ini. Malahan diskaun sebanyak 25% juga akan diberikan untuk caj buruh bagi semua model.

Bukan itu sahaja, pelanggan yang diinsuranskan di bawah Program Insurans Proton (PIP) layak menerima bayaran bantuan banjir sebanyak RM1,000.

Proton tambah bantuan untuk mangsa banjir – diskaun 50% alat ganti terpilih, 25% caj buruh, tunda percuma

“Selain daripada pakej bantuan, Proton juga akan berunding dengan pihak bank untuk membenarkan pelanggan membuat bayaran secara ansuran melalui kad kredit bagi pembayaran bil. Kemudahan ini bermakna mereka tidak akan dikenakan bayaran faedah serta tidak perlu membuat bayaran penuh secara sekaligus.

Menurut beliau lagi, sehingga kini, lebih kurang 600 kenderaan telah diterima oleh pusat servis Proton dan dijangkakan banyak lagi unit akan tiba pada hari dan minggu yang akan datang. Tawaran bantuan ini boleh didapati di pengedar 3S/4S Proton terpilih dan tertakluk kepada terma dan syarat.

Pada 22 Disember lalu, Proton telah mengumumkan bantuan banjir kepada pelanggannya yang terjejas dengan bencana alam ini. Bantuan tersebut merupakan tawaran diskaun sebanyak 20% bagi alat ganti tertentu dan caj buruh. Selain itu, caj tunda sebanyak RM200 dan caj pembersihan bahagian luar dan ruang enjin sebanyak RM100 akan dibayar oleh syarikat tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required