Lorong kecemasan Lebuhraya LDP kini dibuka untuk kelancaran trafik – selepas tol Penchala, arah Kepong

Lorong kecemasan Lebuhraya LDP kini dibuka untuk kelancaran trafik – selepas tol Penchala, arah Kepong

Litrak telah mengumumkan pembukaan lorong kecemasan di Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) untuk mengurangkan kesesakan trafik pada waktu puncak. Ia melibatkan KM 1.85 hingga 1.45, iaitu selepas plaza tol Penchala, iaitu dari arah Bandar Utama menghala Kepong/Sungai Buloh.

Menuru syarikat konsesi terbabit, lorong kecemasan di laluan berkenaan dibuka pada setiap hari Isnin hingga Jumaat pada jam 5 petang hingga 8 malam, kecuali pada cuti am. Ia adalah untuk kenderaan Kelas 1 sahaja (kereta) dan dilaksanakan bermula hari ini, 10 Januari 2022.

“Kami berharap menerusi inisiatif ini, ia dapat memendekkan waktu perjalanan dan melancarkan aliran trafik di lokasi berkenaan,” kata LITRAK, sambil menambah langkah ini mendapat sokongan daripada Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dan Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required