Perodua alu-alukan inisiatif kerajaan menerusi baucar RM1k – sasar baikpulih kenderaan secepat mungkin

Perodua alu-alukan inisiatif kerajaan menerusi baucar RM1k – sasar baikpulih kenderaan secepat mungkin

Perodua mengalu-alukan inisiatif Baucar Diskaun Automotif oleh kerajaan, yang merupakan sebahagian daripada program Bantuan Banjir Keluarga Malaysia yang telah diumumkan baru-baru ini dan menerima baucar tersebut sebagai satu bentuk pembayaran.

Inisiatif Baucar Diskaun Automotif Keluarga Malaysia sehingga RM1,000 kepada warganegara yang layak adalah untuk pembaikan atau penggantian kenderaan penumpang persendirian termasuk motosikal, trak pikap dan van bertingkap yang rosak akibat banjir.

“Kami berterima kasih kepada pihak kerajaan atas tindakan pantas dan keprihatinan mereka dalam membantu mangsa banjir di saat-saat yang diperlukan dan Perodua mengalu-alukan inisiatif baharu ini kerana ia mengukuhkan lagi usaha kami untuk membantu rakyat Malaysia,” kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Dato’ Zainal Abidin Ahmad.

Seperti mana yang diumumkan oleh Kementerian Kewangan baru-baru, inisiatif itu dilaksanakan menerusi usaha sama antara kerajaan dan syarikat automotif di mana syarikat terbabit menawarkan diskaun sekurang-kurangnya diskaun 15% bagi kerja pembaikan serta kos tunda kenderaan secara percuma dan kerajaan akan menyediakan baucar diskaun sehingga RM1,000 yang sah sehingga 31 Mac 2022.

Perodua alu-alukan inisiatif kerajaan menerusi baucar RM1k – sasar baikpulih kenderaan secepat mungkin

Di mana pemilik kenderaan boleh menebus segera baucar di pusat-pusat servis sah bagi syarikat-syarikat automotif yang mengambil bahagian di seluruh negara. Potongan terus akan dibuat daripada jumlah kos keseluruhan pembaikan atau kos penggantian kenderaan baharu melalui invois yang akan dikeluarkan oleh pusat servis dan pengedar sah.

Zainal turut menambah usaha seumpama ini dapat dilihat melalui Program Bantuan Banjir Perodua, yang dilancarkan pada 19 Disember 2021 untuk membantu pemilik kenderaan yang mengalami kerosakan akibat banjir baru-baru ini.

“Sehingga 10 Januari 2022, sebanyak 1,987 kenderaan Perodua telah ditunda ke 200 pusat servis Perodua yang terletak di seluruh Malaysia untuk penilaian dan setakat ini 323 unit telah dibaikpulih. Malah, kami telah menyediakan hab pembaikan banjir di Shah Alam untuk membaiki dan memulihkan kenderaan Perodua yang mengalami kerosakan akibat banjir baru-baru ini.

“Matlamat kami adalah untuk membaiki kenderaan yang rosak akibat banjir secepat mungkin kerana kami memahami bahawa para pelanggan kami benar-benar memerlukan kenderaan Perodua mereka untuk kegunaan harian,” kata Dato’ Zainal.

Program Bantuan Banjir Perodua termasuk diskaun 50% untuk alat ganti standard, upah kerja percuma untuk semua penggantian dan pembaikan serta perkhidmatan tunda percuma melalui nombor Perodua Auto Assist (24 jam) di talian 1800-88-5555 Perodua (tertakluk kepada terma dan syarat).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required