KTM Komuter memperkenalkan semula perkhidmatan tren Limited Stop – Seremban-Sentul, waktu puncak

KTM Komuter memperkenalkan semula perkhidmatan tren Limited Stop – Seremban-Sentul, waktu puncak

Berita baik untuk pengguna KTM Komuter, KTM Berhad telah mengumumkan perkhidmatan tren Limited Stop akan kembali beroperasi bermula Isnin hadapan, 17 Disember 2022.

Tren Limited Stop ini adalah terhad pada satu perkhidmatan sahaja pada waktu pagi dari Seremban ke Sentul, dan satu lagi perkhidmatan pada waktu petang dari Sentul ke Seremban. Tren pada waktu pagi akan bergerak dari stesen Seremban pada jam 6.30 pagi, dan mengambil masa selama satu jam 30 minit dan tiba di KL Sentral (8 pagi), sebelum sampai di Sentul pada 8.18 pagi. Perjalanan pulang dari stesen Sentul pula adalah pada jam 5.30 petang, dan dijadualkan sampai di Seremban pada jam 7.29 malam.

Klik untuk besarkan

Perkhidmatan ini dipanggil Limited Stop kerana tren hanya akan berhenti di sembilan stesen sahaja. Selain Seremban dan Sentul, tren hanya akan berhenti di stesen Nilai, Kajang, Bandar Tasik Selatan, KL Sentral, Kuala Lumpur, Bank Negara dan Putra.

Tanpa berhenti di setiap stesen (selain yang disebut di atas), perjalanan akan menjadi lebih pantas. Namun jika anda rasakan tren Limited Stop lebih perlahan berbanding versi sebelumnya, ya anda mungkin betul kerana KTM Komuter turut terjejas dengan projek Klang Valley Double Tracking yang sedang berjalan pada waktu yang sama. Untuk mengetahui jadual perjalanan terkini tren KTM, anda boleh memuat turun aplikasi MyRailtime 2.0 ke dalam telefon pintar anda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required