Moto Morini X-Cape 650 dipertonton di Malaysia – harga jangkaan RM45k, pelancaran tengah tahun ini

Moto Morini X-Cape 650 dipertonton di Malaysia – harga jangkaan RM45k, pelancaran tengah tahun ini

MForce Bike Holdings Sdn Bhd yang baru sahaja mengeluarkan pengumuman bahawa mereka dilantik menjadi pengedar motosikal jenama Moto Morini di Malaysia beberapa minggu lepas tidak mengambil masa lama untuk membawa model jenama tersebut ke dalam negara.

Model yang pertama sudah pun tiba, iaitu X-Cape 650, namun pengenalan rasminya hanya dijangka berlaku pada pertengahan tahun ini. Harga untuk model itu juga masih belum ada, tetapi ada sumber yang memberitahu, ia akan berada di sekitar RM45,000 dan sedang menunggu kelulusan.

Setakat ini masih belum diketahui sama ada ketibaan X-Cape 650 akan diikuti oleh model lain seperti Corsaro ZZ, ZT 1200, Super Scrambler 1200 dan Seiemmezzo SCR/STR 650, tetapi bagi X-Cape 650, ia akan ditawarkan dalam dua varian dengan yang membezakannya adalah rim (aloi/spoked) sementara pilihan warna pula ada dua iaitu Smoky Anthracite dan Red Passion.

Penggerak X-Cape 650 adalah enjin dua silinder suntikan bahan api, penyejukan cecair, 649 cc yang digabungkan bersama kotak gear enam kelajuan, untuk menghasilkan kuasa 59 hp pada 8,250 rpm dan 56 Nm tork pada 7,000 rpm.

Suspensi hadapan menggunakan fork USD daripada Marzocchi berdiameter 50 mm sementara di belakang terdapat monoshock dengan pelarasan pra beban. Untuk rim, ia menggunakan padanan saiz 19 inci di hadapan dan 17 inci di belakang, dengan masing-masing dibalut tayar 110/80 dan 150/70.

Moto Morini X-Cape 650 dipertonton di Malaysia – harga jangkaan RM45k, pelancaran tengah tahun ini

Brek cakera digunakan pada kedua-dua roda hadapan dan belakang, dengan masing-masing menggunakan tetapan cakera berkembar 298 mm bersama angkup Brembo dua piston dan cakera 255 mm bersama angkup dua piston, dan ia dilengkapi dengan sistem ABS daripada Bosch yang boleh ditutup menggunakan suis.

Kelengkapan lain yang diberikan standard pada X-Cape 650 adalah termasuk tangki bahan api 18 liter, skrin TFT-LCD, semua lampu LED, pengecas USB serta suis yang menyala. Berat keseluruhan motosikal ini adalah 213 kg dan tinggi tempat duduknya adalah 820 mm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required