SPYSHOT: Proton X90 dilihat sekali lagi, kali ini di KL

SPYSHOT: Proton X90 dilihat sekali lagi, kali ini di KL

Seminggu selepas sebuah Geely Haoyue dalam jelmaan yang dijangka sebagai sebuah model Proton dilihat sedang mendaki laluan ke Genting Highland, model yang mungkin akan menjadi SUV Proton paling besar itu dilihat sekali lagi, kali ini di sekitar Segambut menuju tol Jalan Duta oleh seorang pembaca paultan.org, Ackmed A.

Unit ini sama seperti yang dikesan tempohari, dengan menggunakan plat pendaftaran yang sama, serta pelekat samaran yang identikal. Di Filipina, model yang juga dikenali dengan nama Okavango ini menggunakan enjin petrol 1.5 liter turbocas tiga-silinder dengan bantuan daripada sistem 48-volt mild-hybrid.

Enjin berkenaan menghasilkan sebanyak 190 PS dan 300 Nm tork, yang disalurkan ke roda depan melalui transmisi automatik tujuh-kelajuan klac basah berkembar. Sementara itu di China, Haoyue menggunakan enjin 1.8 liter petrol empat-silinder yang menjana 181 hp dan 300 Nm dengan gandingan transmisi yang sama.

SPYSHOT: Proton X90 dilihat sekali lagi, kali ini di KL

Ditawarkan dalam versi lima-tempat duduk atau tujuh-tempat duduk di China, konfigurasi yang bakal diperkenalkan pada X90 di Malaysia masih belum diketahui. Mungkin, SUV dengan tiga baris tempat duduk akan memberi kelainan penawaran di sini kerana Proton sudah mempunyai X70 dengan konfigurasi lima-tempat duduk.

Dengan X90 kini lebih kerap dilihat di jalanraya kita, ini maksudnya model berkenaan sedang diuji dalam situasi sebenar di sini, dan sudah tentu ia sedang dipersiapkan untuk pengenalannya bagi pasaran Malaysia. Ramai yang tunggu model ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

 

Add a comment

required

required