Puspakom umum jadual pemeriksaan di lapangan bagi Mac 2022, termasuk untuk lokasi Sabah/Sarawak

Puspakom umum jadual pemeriksaan di lapangan bagi Mac 2022, termasuk untuk lokasi Sabah/Sarawak

Puspakom telah mengeluarkan jadual unit pemeriksaan kenderaan bagi Semenanjung, dan ujian di lapangan bagi Sabah dan Sarawak bagi bulan Mac 2022.

Unit trak pemeriksaan di lapangan akan berkunjung ke Perak, Johor, Terengganu, Kelantan, Pahang dan Negeri Sembilan. Tujuan usaha ini dijalankan adalah untuk melayani pelanggan yang tinggal jauh dari cawangan Puspakom. Perkhidmatan yang disediakan antaranya adalah pemindahan pemilikan dan pemeriksaan kenderaan rutin.

Tiada trak “Transformer” besar di Malaysia Timur, tetapi petugas dan kelengkapan ujian luar kawasan akan mengunjungi Ranau, Kudat, Kota Belud, Kunak, Kapit, Limbang dan Marudi, dan beberapa lagi pekan kecil di Sabah dan Sarawak.

Puspakom memaklumkan bahawa pelanggan boleh berkunjung terus ke lokasi yang dinyatakan pada tarikh yang ditetapkan tanpa perlu membuat temu janji dalam talian terlebih dulu seperti yang diperlukan jika berurusan di cawangan Puspakom. Jam operasi unit pemeriksaan di lapangan ini adalah dari 8 pagi hingga 6 petang. Sentiasa patuhi SOP.

Dalam perkembangan lain, Puspakom Senai di Johor yang sebelum ini ditutup untuk kerja-kerja sanitasi kini sudah kembali beroperasi sejak 20 Februari lalu. Pelanggan dikehendaki untuk membuat temujanji sebelum berkungjung ke cawangan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required