Suzuki Raider R150 Fi dilancar untuk pasaran Malaysia – 147 cc, enam kelajuan, dua warna, RM8,173

Suzuki Raider R150 Fi dilancar untuk pasaran Malaysia – 147 cc, enam kelajuan, dua warna, RM8,173

Model yang ditunggu ramai penggemar motosikal di Malaysia, iaitu Suzuki Raider R150 Fi akhirnya dilancarkan secara rasmi untuk pasaran Malaysia, pada harga RM8,173 tidak termasuk insurans. Model yang dipasang dalam negara ini ditawarkan dalam dua warna dan didatangkan dengan jaminan dua tahun atau 20,000 km.

Raider R150 Fi yang juga boleh dianggap sebagai penyambung generasi Belang yang pernah diperkenalkan di negara kita satu masa dulu ini digerakkan oleh enjin empat strok, satu silinder, DOHC 147.3 cc, dengan sistem suntikan bahan api dan penyejukan cecair, dan dipadankan bersama transmisi enam kelajuan. Kuasa maksimum yang mampu dihasilkan adalah 18.2 hp pada 10,000 rpm dan 13.8 Nm tork pada 8,500 rpm.

Model ini menggunakan rekaan unik dengan fairing kecil untuk lampu hadapan, dan didatangkan dengan ciri moden seperti lampu jenis LED, meter digital LCD serta pemula enjin elektrik serta tendang. Kunci masih menggunakan unit konvensional yang perlu dicucuk seperti biasa dan bukannya sistem kunci pintar.

Pada bahagian suspensi, motosikal yang juga dikenali sebagai Satria 150 di beberapa negara lain ini dilengkapi dengan fork teleskopik di hadapan dan monoshock di belakang. Kedua-dua brek hadapan dan belakang menggunakan unit cakera tetapi bahagian hadapan mempunyai angkup dua piston. Tiada ABS pada model ini.

Kelengkapan lain pada Raider R150 Fi adalah tangki bahan api empat liter, rim aluminium 17 inci dengan tayar 70/90 di hadapan dan 80/90 di belakang, berat keseluruhan 109 kg serta ruang simpanan kecil di bawah tempat duduk.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required