AirAsia Ride perkenalkan perkhidmatan LadiesONLY- dipandu oleh wanita, untuk penumpang wanita sahaja

AirAsia Ride perkenalkan perkhidmatan LadiesONLY- dipandu oleh wanita, untuk penumpang wanita sahaja

AirAsia Ride, perkhidmatan e-hailing di Malaysia telah pun memperkenalkan perkhidmatan baharu yang digelar LadiesONLY, khas untuk pelanggan wanita. Ia memberikan pilihan kepada penumpang wanita untuk memilih pemandu wanita bagi perjalanan yang lebih selesa.

Perkhidmatan LadiesONLY bukan setakat membolehkan penumpang wanita memilih pemandu wanita, bahkan pemandu juga boleh memilih untuk mengambil penumpang wanita sahaja. Ia boleh dipilih menerusi AirAsia Super App, dan pemandu mempunyai ciri khas dalam aplikasi berkenaan untuk menolak permintaan daripada penumpang lelaki tanpa menjejaskan ranking mereka. Walau bagaimana pun, tambang bagi LadiesONLY adalah lebih tinggi berbanding kategori biasa.

Bagi menyokong pemandu wanita yang tiada pengalaman dalam e-hailing atau pun tidak mempunyai lesen dalam e-hailing, syarikat ini juga menawarkan manfaat sehingga RM400 termasuk pengecualian yuran untuk kursus kenderaan perkhidmatan awam (PSV), ujian dan juga pemeriksaan perubatan percuma. Sementara itu, pemandu wanita bagi AirAsia Ride juga bakal menerima kamera papan pemuka (dashcam) di mana permohonannya boleh dilakukan menerusi atas talian atau pun Super App.

AirAsia Ride perkenalkan perkhidmatan LadiesONLY- dipandu oleh wanita, untuk penumpang wanita sahaja

Ketua Pegawai Eksekutif airasia Super App, Amanda Woo, berkata syarikat ini sentiasa berinovasi untuk menawarkan perkhidmatan yang lebih baik dan pengalaman yang diperibadikan untuk pengguna airasia Super App, pemandu dan rakan penghantar.

“Malah, kami juga sentiasa memperkasakan pemandu dengan memberikan 85% daripada tambang bersih (tidak termasuk caj tol) sebagai bayaran kepada pemandu. Ia lebih tinggi daripada perkhidmatan e-hailing lain di pasaran, menjadikannya pilihan pekerjaan sambilan dan peluang menjana pendapatan sampingan yang berdaya maju.

“Tambang untuk perjalanan airasia ditetapkan berdasarkan harga yang berpatutan, mengambil kira kemampuan penumpang, di samping mengimbangi masa perjalanan tambahan berikutan kesesakan trafik,” katanya.

Setakat ini AirAsia Ride mempunyai 500 pemandu wanita yang disasarkan untuk meningkat kepada 5,000 pemandu tahun ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required