EON, myTukar, Bank Muamalat lancar Step-Up Auto Financing-i – bayaran bulanan awal lebih rendah

EON, myTukar, Bank Muamalat lancar Step-Up Auto Financing-i – bayaran bulanan awal lebih rendah

EON, myTukar dan Bank Muamalat telah bekerjasama mewujudkan Muamalat Step Up Auto Financing-i, iaitu satu skim pembiayaan kenderaan berperingkat yang menawarkan bayaran ansuran bulanan lebih rendah untuk tiga tahun pertama. Bank tersebut memberitahu, melalui skim ini, pelanggan dapat mengurangkan beban aliran tunai permulaan dan memiliki kereta idaman mereka.

Muamalat Step Up Auto Financing-i ini bagaimanapun cuma eksklusif untuk barisan kenderaan Proton dan Mitsubishi di bawah rangkaian Edaran Otomobil Nasional (EON). Kerjasama dengan myTukar membawa makna pelanggan boleh menjual kenderaan mereka kepada pakar kenderaan terpakai tersebut pada penghujung tempoh pegangan selama tiga tahun, pada satu harga yang telah dipersetujui di awal pemilikan. Ia adalah seperti satu skim ‘nilai masa hadapan terjamin’ yang ditawarkan oleh pihak lain.

Meskipun skim seperti ini sebenarnya sudah menjadi kebiasaan bagi pembiaya persendirian daripada jenama premium seperti Mercedes-Benz dan BMW, Bank Muamalat pula adalah bank pertama yang menawarkan pembiayaan dengan bayaran tempoh awal lebih rendah bersama nilai beli balik yang terjamin. Menurut Bank Muamalat, melalui Step Up Auto Financing-i ini, bayaran bulanan boleh menjadi 33% lebih rendah berbanding pembiayaan biasa dan ia mematuhi syariah.

EON, myTukar, Bank Muamalat lancar Step-Up Auto Financing-i – bayaran bulanan awal lebih rendah

Selepas tempoh pemilikan selama tiga tahun, pelanggan boleh memilih untuk sama ada terus melakukan bayaran bulanan pada satu kadar baru, atau tukar dan jual kenderaan mereka untuk diganti dengan unit baru melalui myTukar.

“Kami teruja untuk bekerjasama dengan EON dan myTukar untuk menawarkan pakej pembiayaan ini kepada pelanggan. Kami sentiasa mempunyai visi untuk menghasilkan satu ekosistem kenderaan atas talian bersepadu; kerjasama ini membawa kami satu langkah lebih ke hadapan memandangkan kami dapat menjadikan pembiayaan kenderaan lebih mampu milik,” kata presiden dan CEO Bank Muamalat, Khairul Kamarudin.

“Selari dengan hala tujuh EON untuk memimpin dan menjadi penyedia servis automotif yang cemerlang, kami percaya kolaborasi ini akan memperbaiki lagi pegangan pasaran kami. Sebagai pengendali rangkaian kenderaan Mitsubishi dan Proton yang terbesar di seluruh negara, EON dapat menawarkan pelbagai jenis kenderaan daripada dua jenama yang sangat dikenali. EON menawarkan dua model Mitsubishi dan enam model Proton untuk dipilih oleh pelanggan dalam skim ini,” kata CEO EON, Akkbar Danial.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required