Modenas kini rasmi jadi pengedar Kawasaki di M’sia

Modenas kini rasmi jadi pengedar Kawasaki di M’sia

Selepas melalui tempoh peralihan selama enam bulan, berakhir 31 Mac lalu, Edaran Modenas Sdn Bhd (EMOS), yang juga merupakan pengedar rasmi Motosikal Dan Enjin Nasional Sdn Bhd (Modenas) kini secara rasminya dilantik sebagai pengedar eksklusif baru bagi motosikal Kawasaki di Malaysia.

Sepanjang tempoh peralihan ini, EMOS telah pun memerhati, mempelajari dan menyesuaikan sepenuhnya operasi perniagaan dengan rakan kongsi teknikalnya, Kawasaki Motors, Ltd. (KMC) untuk memastikan pemindahan pengetahuan sebanyak yang mungkin. KMC kini memiliki 30% ekuiti dalam MODENAS bersama DRB-HICOM Berhad sebagai pemegang saham majoriti syarikat motosikal nasional itu.

Dengan ekuiti yang lebih besar dalam Modenas, Kawasaki kini akan mengambil bahagian secara aktif dalam operasi di Modenas, dan bukan hanya sebagai pemegang saham. Dengan berakhirnya tempoh peralihan, Modenas akan mula memasang model Kawasaki terpilih dan sementara model dengan enjin yang lebih besar pula akan diimport sepenuhnya.

Sebagai pengedar eksklusif, EMOS melalui pengedarnya bukan sahaja akan menjual motosikal Kawasaki, tetapi juga akan mengedarkan alat ganti dan aksesori di Malaysia. Selain itu, EMOS juga akan menyediakan perkhidmatan pelanggan yang meliputi semua perkara teknikal dan isu panggilan semula.

Bagi semua tujuan itu, EMOS telah mempersiapkan 13 pengedar di seluruh negara dengan tiga di utara, satu di pantai timur, tiga di bahagian selatan, satu di Sarawak dan lima di Lembah Kelang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required